پرورش و تکثیر نهال توت موزی برای نخستین بار در کشور

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، کشاورز نظرآبادی از کشت نهال توت موزی برای اولین بار درکشور خبرداد.

پرورش و تکثیر نهال توت موزی برای نخستین بار در کشور

سعید زعیم دار در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ خبری گردشگری، اظهار کرد: کشت این نهال بعد از پنج سال کار تحقیقاتی و عملیاتی در روستای ابراهیم جیل به ثمر نشسته است.

وی اظهار کرد: توت موزی رقمی از توت سفید است که اندازه اش به نسبت توت رسمی چهار تا پنج برابر است به گونه ایی که در موقع برداشت اندازه محصول به حدود 15 سانتی متر می رسد.

زعیم دار اعلام کرد: پنج سال پیش چند جوانه توت موزی از کشور ایتالیا به مزرعه خود انتقال دادم و بعد از پیوند آن به پایه نهال توت سفید پیروز شدم برای نخستین بار میوه توت موزی فراوری کنم.

این کشاورز نظرآبادی ابراز کرد: توت موزی به غیر از اندازه آن نسبت به توت رسمی فواید و مزایایی هم دارد مشتری پسندتر بودن و شرایط راحت تر برداشت بخشی از آن هاست.

وی اضافه نمود: با توجه به این که بیماران دیابتی از توت سفید استفاده بیشتری می نمایند در رقم توت موزی مواد قندی بیشتر و مفیدتری موجود است.

زعیم دار یادآور شد: تاکنون 500 اصله نهال توت موزی در باغ خود تکثیرکرده ام که تا دو سال آینده به بار خواهد نشست.

وی اضافه نمود: درخت توت موزی در سال اول برداشت حدود 18کیلوگرم بار خواهد داشت که این میزان در درخت توت سفید رسمی حدود یک کیلوگرم است.

زعیم دار اعلام کرد: از روز پیوند تا به بار نشستن توت موزی حدود سه سال زمان احتیاج است که این زمان با پیروزیت در مزرعه ما اجرا شده و ما آماده به انتقال این نهال به تمامی نقاط کشور هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرورش و تکثیر نهال توت موزی برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش و تکثیر نهال توت موزی برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید