گروسی از توافق با ایران اطلاع داد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نتایج رایزنی با مقامات ایران را فشرده، خوب و منطقی ارزیابی کرد و گفت که دو طرف درباره تداوم فعالیت های ضروری بازرسان آژانس در ایران به یک تفاهم دوجانبه، فنی و موقت دست یافتند.

گروسی از توافق با ایران اطلاع داد

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی روز یکشنبه این مطلب را در بازگشت از ایران به وبلاگ خبری گردشگری در وین گفت و اضافه نمود که بر اساس این تفاهم فعالیت های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه پیدا می نماید.

وی مطرح کرد که این تفاهم نامه از سوی دوطرف دائما مورد آنالیز قرار خواهد گرفت تا درباره تعلیق یا تمدید آن تصمیم گیری گردد.

به گفته مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی توافقنامه جامع پادمانی کمافی السابق اجرا خواهد شد.

او دیشب (شنبه) برای ملاقات با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی به تهران سفر کرد. وی علاوه بر این بار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم ملاقات و گفت وگو کرد.

همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، کوشش آژانس برای حل و فصل موضوعات فیمابین و همچنین همکاری های ایران و آژانس در چارچوب پادمان از مهمترین موضوعات مورد گفت و گو و گفتگو در ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این ملاقات بود.

این دومین سفر گروسی از زمانی است که سکان مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی را در اختیار گرفته است.

سفر او به ایران هم زمان با شمارش معکوس برای انتها ضرب الاجل معین شده از سوی تهران(5 اسفند) در مورد توقف اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام انجام شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "گروسی از توافق با ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی از توافق با ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید