ارزش غذایی انگور

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، انگور یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر دنیا می باشد. به غیر از طعم شیرین و آبدار آن، دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث شده این میوه محبوبیت زیادی پیدا کند. این میوه نیازی به برش زدن یا جدا کردن پوست ندارد و از

ارزش غذایی انگور

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

انگور ارزش تغذیه ای فوق العاده بالایی دارد. مصرف روزانه انگور دارای فواید فراوانی برای سلامتی می باشد.

انگور یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر دنیا می باشد. به غیر از طعم شیرین و آبدار آن، دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث شده این میوه محبوبیت زیادی پیدا کند. این میوه احتیاجی به برش زدن یا جدا کردن پوست ندارد و از این رو به راحتی خورده می شود. علاوه بر این، انگور دارای مواد تغذیه ای بی شماری هم می باشد. در این جا برای حقایق تغذیه ای این میوه را ذکر می کنیم.

اطلاعات تغذیه ای

ویتامین ها

مانند بسیاری از میوه های دیگر، انگور منبع غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین C و A می باشد. علاوه بر این، این میوه حاوی مقادیر کمی ویتامین های زیر هم می باشد:

تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین E، فولات و اسید پانتوتنیک

مواد معدنی

پتاسیم (176 میلی گرم)، کلسیم (13 میلی گرم) و فسفر (9 میلی گرم) مواد تغذیه ای معدنی مهم موجود در انگور هستند. علاوه بر این، اندازه کمی مواد معدنی دیگر هم در این میوه یافت می شود، که به توضیح زیر می باشد:

مس، آهن، مهمیم، منگنز، سلنیوم، سدیم و روی

مواد تغذیه ای اصلی

در صورتی که در پی کاهش وزن هستید، انگور گزینه خوبی است. شما ممکن است در مصرف بعضی میوه ها به علت وجود کربوهیدرات و قند تردید داشته باشید. با این حال، انگور مواد غذایی ضروری بدن را بدون افزودن وزن تامین می نماید. در زیر ترکیب غذایی انگور را در 100 گرم از این میوه می بینید.

کربوهیدرات (18 گرم)، قند (15 گرم)، پروتئین (1 گرم)، فیبر (6/1 گرم)، چربی اشباع شده (054/0 گرم)، اسیدهای چرب اشباع نشده (007/0 گرم)

کالری

انگور برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می شود، چون این میوه مواد غذایی مورد احتیاج بدن را تامین نموده و در عین حال باعث کنترل وزن هم می شود. مقدار کالری موجود در انگور در مقایسه با میوه های دیگر به طور قابل ملاحظه ای پایین است.

فواید سلامتی

انگور به مبارزه با بسیاری از بیماری ها و اختلالات و بعلاوه به حفظ یک زندگی سالم یاری می نماید. انگور دارای فواید سلامتی متعددی به توضیح زیر می باشد:

انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی بوده که باعث پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی و حتی آلزایمر می شود.

این میوه اختلال استخوان را در زنان مسن به واسطه مقدار بالای کلسیم موجود در آن به تاخیر می اندازد.

انگور قرمز در درمان و پیشگیری از اختلالات خونی موثرتر می باشد.

انگور باعث درمان آسم، میگرن و یبوست می شود.

این میوه منبع انرژی فوری می باشد.

باعث تسریع دندان درآوردن در بچه ها می شود.

انگور باعث استراحت رگ های خونی شده و از این رو مسائل فشار خون بالا را کاهش می دهد.

در واقع ارزش غذایی و فواید سلامتی انگور بسیار بالا می باشد. این میوه به مقدار فراوانی در دسترس بوده و تا حدودی مقرون به صرفه قیمت هم می باشند. از این رو، گنجاندن این میوه سالم دارای فواید سلامتی بی شماری می باشد.

منبع: راسخون

به "ارزش غذایی انگور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش غذایی انگور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید