شش تاثیر خطرناک؛ سیگار با بدن انسان چه می نماید؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، ابتلا به بیماری های ریوی و بعلاوه افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از مضرات سیگار است.

شش تاثیر خطرناک؛ سیگار با بدن انسان چه می نماید؟

به گزارش مدیسن نت، استعمال دخانیات یکی از مخرب ترین عاداتی است که می تواند به مرور باعث آسیب های جبران ناپذیری به بدن گردد. براساس اعلام سازمان دنیای بهداشت بیش از یک میلیارد نفر در دنیا سیگار می کشند که از این میان، 800 میلیون نفر از آن ها را مردان تشکیل می دهند.

سیگار تاثیرات مخربی بر چهره و زندگی افراد دارد که از مهمترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- تغییر چهره: استعمال دخانیات باعث تغییر دندان ها، مو و پوست می گردد. فراتر از ظاهر، دود سیگار باعث تضعیف قلب، ریه ها و استخوان ها شده و قدرت باروری فرد را کاهش می دهد.

2- تخریب پوست: دخانیات باعث تحت تاثیر قرار گرفتن عروق می گردد که مسئول انتقال خون در بدن هستند. زمانی که پوست به اندازه کافی مواد غذایی به وسیله عروق دریافت نمی نماید، تخریب سلول های پوستی شروع می گردد.

3- بروز چین و چروک در پوست: دود سیگار دارای 4 هزار ماده شیمیایی است که بسیاری از آن ها سرطان زا هستند. بعضی از این مواد شیمیایی به کلاژن و سلول های پوست آسیب وارد می نمایند و همین امر منجر به بروز چین و چروک در بافت پوست می گردد.

4- آسیب به دندان ها و لثه: دندان های زرد رنگ یکی از نشانه های استعمال دخانیات است. با این حال، این افراد مسائل دیگری همانند بیماری لثه، بوی بد تنفسی، و از دست دادن دندان ها را نیز در بیشتر موارد تجربه می نمایند.

5- لکه دار شدن ناخن و انگشتان: مصرف تنباکو باعث ایجاد لکه در ناخن ها و دستان می گردد. این موضوع یکی از نشان های افرادی است که سال هاست سیگار می کشند. خوشبختانه اگر افراد اقدام به ترک سیگار نمایند این لکه ها به مرور از بین می رود.

6- ریزش موی سر: استعمال دخانیات فرایند نازک شدن طبیعی موی سر به علت افزایش سن را تشدید می نماید. مطالعات نشان داده است مردانی که سیگار می کشند در خطر بیشتری برای طاسی قرار دارند.

منبع: فرارو

به "شش تاثیر خطرناک؛ سیگار با بدن انسان چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش تاثیر خطرناک؛ سیگار با بدن انسان چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید