از کلسیم گیاهی غافل نشویم، در سنین زیر 50 سال نیاز به خوردن قرص کلسیم نیست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، عبدالرحمن رستمیان با اشاره به اینکه پوکی استخوان معمولا با شکستگی خودش را نشان می دهد، اظهار کرد: ایستادن و راه رفتن باعث استحکام استخوان ها می شود و تنها تا 30 سالگی که برای استحکام استخوان ها فرصت داریم.

از کلسیم گیاهی غافل نشویم، در سنین زیر 50 سال نیاز به خوردن قرص کلسیم نیست

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خبری گردشگری، عبدالرحمن رستمیان فوق تخصص روماتولوژی در برنامه طبیب با اشاره به اینکه جامعه هدف ما در پوکی استخوان افراد بالای 50 سال هستند، گفت:، اما افرادی هم ممکن است به دلائلی از جمله مصرف کورتون ها در سنین پائین تر به این بیماری درگیر شوند، اما با افزایش امید به زندگی شیوع این بیماری هم بیشتر می شود، و یکی از عارضه های آن هم شکستگی است، ما در سال گذشته 200 هزار شکستگی بر اثر پوکی استخوان داشتیم که این رقم بالایی است، البته در برخی از افرد هم پوکی در ستون فقرات ایجاد شده و فرد قوز پیدا می کند.

وی با تأکید بر اینکه پوکی استخوان معمولا با شکستگی خودش را نشان می دهد، مطرح نمود: یکی از شکستگی های شایع و خطرناک در اثر پوکی استخوان، شکستگی لگن است، لذا حتی فردی که پوکی استخوان پیدا می کند می تواند پیشگیری های لازم را داشته باشد، چون استخوانی که پوک می شود را معمولا نمی توان کاملا درمان کرد فقط می توان بخشی از آن را تقویت کرد.

این پزشک متخصص همچنین یادآور شد: بخش عمده ای از پوکی های استخوان در کشور ما به دلیل کمبود ویتامین دی است به همین دلیل اغلب مردم به ویژه بانوان به جز زنان باردار در ماه به مصرف یک قرص ویتامین دی 50 هزار نیاز دارند. باید بدانیم دوری از آفتاب، تغذیه بد، کمبود فعالیت بدنی و مصرف دخانیات و الکل باعث ایجاد کمبود ویتامین دی در افراد می شود.

رستمیان در ادامه افزود: تا 30 سالگی باید بتوانیم استخوان ها را محکم کنیم و بعد از آن این استحکام را حفظ کنیم، اگر امروز روی استخوان ها کار کنیم 50 سال دیگر استخوان های خوبی خواهیم داشت. ایستاندن و راه رفتن باعث استخوان سازی و استحکام استخوان ها می شود، به همین دلیل است که ورزش باعث استحکام استخوان ها می شود. با بالا رفتن سن عضلات ضعیف می شوند لذا نباید اجازه دهیم که عضلات دچار ضعف شوند. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم کلسیم فقط در لبنیات نیست، حبوبات، سبزیجات و میوه ها نیز منبع غنی از کلسیم هستند، تا 50 سالگی برای دریافت کلسیم نیازی به قرص نیست و باید مصرف کلسیم را از سنین بالای 50 سال آغاز کنیم.

وی در پایان شرح داد: افرادی که سنگ کلیه دارند بهتر است کلسیم را از طریق مواد غذایی تأمین کنند، اما افراد معمولی می توانند در سنین بالاتر روزی یک قرص کلسیم استفاده کنند. دریافت روزانه 1000 میلی گرم کلسیم برای بدن لازم است که بهتر است آن را از مواد غذایی تأمین کنیم و به ویژه از کلسیم گیاهی غافل نشویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از کلسیم گیاهی غافل نشویم، در سنین زیر 50 سال نیاز به خوردن قرص کلسیم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کلسیم گیاهی غافل نشویم، در سنین زیر 50 سال نیاز به خوردن قرص کلسیم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید