استفاده از واکسن سرخک برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از بیزینس اینسایدر، با گذشت دوماه از فراگیر شدن ویروس کرونا در سراسر دنیا حدود 115 واکسن برای مقابله آن در حال توسعه است. درهمین راستا انستیتوپاستور فرانسه نیز سعی دارد با استفاده از یک نسخه اصلاح شده از واکسن سرخک بدن انسان را وادار کند در برابر ویروس کووید 19 پادتن بسازد.

استفاده از واکسن سرخک برای مقابله با ویروس کرونا

ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی(CEPI) تخمین می زند توسعه واکسن کرونایی که بتواند میلیاردها نفر را در برابر این ویروس ایمن کند، 2 میلیارد دلار بودجه لازم دارد. درهمین راستا انستیتو پاستور فرانسه بودجه ای 4.9 میلیون دلاری برای انجام تحقیقات پیش بالینی روی واکسن کاندیدای خود دریافت نموده است. همچنین فردریک تانژی ویروس شناس و مدیر آزمایشگاه نوآوری واکسن در انستیتو پاستور فرانسه معتقد است ایمن سازی تنها راهکار مقابله با این همه گیری است. به گفته او 60 تا 70 درصد جمعیت انسان ها باید واکسینه شوند تا شیوع ویروس کرونا در دنیا قابل کنترل گردد.

در حال حاضر همکاران تانژی مشغول اصلاح یک نسخه از واکسن سرخک هستند تا یک پروتئین SARS-CoV-2 را در آن بگنجانند. آنها امیدوارند با این کار سیستم ایمنی بدن را وادار نمایند واکنشی مشابه واکسنMMR (سرخک ، اوریون و سرخجه) نشان دهد و در نتیجه از بدن انسان در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

به گفته محققان استفاده از یک واکسن سرخک تأیید شده در این پژوهش بدان معنا است که فرایندهای آزمایش و ثبت امتیاز آن سریع تر انجام می گردد. تانژی در این باره می گوید: هر کارخانه ای در دنیا می تواند واکسنی برای سرخک فراوری کند.

به گفته تانژی در حال حاضر تمام 133 بخش انستیتو پاستور فرانسه روی تحقیقات درباره کووید 19 تمرکز نموده اند. محققان این انستیتو در ماه ژانویه برای نخستین بار در اروپا ژنوم این ویروس را به طور کامل توالی دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از واکسن سرخک برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از واکسن سرخک برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید