خبرنگاران برطرف آثار منفی زندان برخانواده های زندانیان نیازمند حمایت است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، بندرعباس- خبرنگاران- رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: برطرف آثار منفی زندان بر خانواده های زندانیان نیازمند حمایت نهادهای متولی است.

خبرنگاران برطرف آثار منفی زندان برخانواده های زندانیان نیازمند حمایت است

محمدمهدی حاج محمدی عصر آدینه در بازدید سرزده از زندان بندرلنگه و گفت وگو با زندانیان این مرکز اضافه نمود: زندان آثار منفی بر خانواده های زندانیان دارد و کوشش داریم ضمن ایجاد شرایط لازم برای بازگشت سریع تر مددجویان به آغوش خانواده، حمایت های لازم را نیز از این خانواده ها توسعه دهیم.

وی بیان داشت: در دوره تحول قضایی توجه ویژه ای به کاهش جمعیت کیفری زندان ها شده و این فرصت برای زندانیان فراهم است که در صورت اصلاح رفتار و متنبه شدن از ارفاق و تسهیلات قضایی بهره مند شوند.

رییس سازمان زندان های کشور خطاب به زندانیان اظهارداشت: هرچند زندان به صورت ذاتی جای خوبی نیست اما این فرصت را برای شما مددجویان فراهم کرده که با نزدیک شدن به خداوند متعال و تفکر در اعمال و رفتار گذشته، شخصیت خود را بازسازی و ایمان خود را تقویت کنید.

حاج محمدی ادامه داد: در نظام اسلامی توجه به کرامت انسانی و حقوق شهفرایندی زندانیان یک اصل است.

وی گفت: فلسفه زندان در ایران علاوه بر اجرای مجازات حبس، بازاجتماعی نمودن و ایجاد زمینه های لازم برای بازگشت زندانی به زندگی سالم و جامعه است.

اراده می تواند عقب ماندگی ها را به سرعت جبران کرد

عضو شورای عالی قوه قضاییه همچین در بازدید از کانون اصلاح و تربیت بندرعباس بااشاره به دل نوشته ای بر روی دیوار زندان مطرح کرد: زمان به عقب بر نمی شود ولی راهی به نام همت و اراده وجود دارد که بتوان عقب ماندگی را به سرعت جبران کرد، مانند شهدا که راه صدساله را یک شبه پیمودند.

وی ادامه داد: مردانگی یعنی اینکه انسان به هرچیزی راضی نشود، بلکه انسان تصمیم بگیرد که با انتخاب و استفاده از راه صحیح، اشتباه خود را جبران کند.

وی با اشاره به زندگی حضرت یوسف(ع) ادامه داد: امیدواریم شما مددجویان هم مانند حضرت یوسف(ع) از زندان که بیرون آمدید، عزیز خانواده، اطرافیان و جامعه تان شوید.

رییس سازمان زندان های کشور همزمان با دومین روز سفر به هرمزگان، با حضور در زندان بندرلنگه و کانون تربیت واصلاح مددجویان بندرعباس ضمن ملاقات با زندانیان و رسیدگی به مسائل و درخواست های آنان، از قسمت های مختلف این مراکز بازدید و فرایند فعالیت ها را مورد ارزیابی قرار داد.

همزمان با حضور رییس سازمان زندان ها در زندان بندرلنگه و بندرعباس، معاونان وی نیز از زندان های میناب و رودان بازدید نمودند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برطرف آثار منفی زندان برخانواده های زندانیان نیازمند حمایت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برطرف آثار منفی زندان برخانواده های زندانیان نیازمند حمایت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید