دولت افغانستان: توافق آمریکا با طالبان مرجع تصمیم گیری نیست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به تاکید طالبان بر اجرای کامل توافق قطر تاکید نمود که این توافق مرجع مطلق تصمیم گیری برای همه مسایل بین الافغانی نیست.

دولت افغانستان: توافق آمریکا با طالبان مرجع تصمیم گیری نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ خبری گردشگری، رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به اظهارات طالبان درباره نظام آینده این کشور تاکید نمود که بحث روی ساختار نظام پیش از وقت است و مردم خواهان توقف جنگ هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ خبری گردشگری بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به موضع طالبان مبنی بر اینکه توافقنامه قطر راه چاره مسایل افغانستان است، نیز توضیح داد: توافقنامه آمریکا با طالبان مرجع مطلق تصمیم گیری درباره همه مسایل بین الافغانی نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ خبری گردشگری بخوانید. (کلیک کنید)

اندر به رادیو آزادی گفت: جمهوریت در اصل چنین مفهومی دارد که هر نهاد و ساختار سیاسی می تواند در آن شامل گردد و اگر طالبان به جای جنگ و اقدامات تروریستی به یک جریان سیاسی مبدل گردد و تفاهم صورت بگیرد این گروه نیز می تواند در زیر چتر جمهوریت قرار بگیرد.

این در حالی است که هیئت سیاسی طالبان در سفر به تهران تاکید نموده است که براساس توافقنامه قطر باید دولت کنونی افغانستان از بین رفته و یک حکومت جدید اسلامی جایگزین آن گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان: توافق آمریکا با طالبان مرجع تصمیم گیری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: توافق آمریکا با طالبان مرجع تصمیم گیری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید