روایت دنیا های موازی روی صحنه تئاتر، حسین پناهی را بازسازی کردیم

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، محمدنیما مظاهری کارگردان مواچیله در هیچ جا که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگاران گفت: کانسپت اصلی مواچیله در هیچ جا دنیا های موازی است و همچنین ادای دینی به حسین پناهی نیز به حساب می آید. به گواه یک سری از اشعاری که زنده یاد پناهی سال ها قبل سروده است و در نمایش نیز راجع به آنها صحبت می گردد، می توان فهمید که او سال ها قبل از اینکه فرضیه دنیا های موازی به اندازه امروز مورد توجه قرار گیرد به این موضوع پرداخته بوده است.

روایت دنیا های موازی روی صحنه تئاتر، حسین پناهی را بازسازی کردیم

وی درباره داستان نمایش شرح داد: نمایش از یک سری از اتفاقات روزمره آغاز می گردد و کم کم به یک آرامشگاه روانی می رسد و در طول داستان، قصه آدم های این آرامشگاه را می بینیم. در نهایت متوجه می شویم افرادی که در این مکان حضور دارند حالشان بهتر از آدم های بیرون است. در این آرامشگاه پزشکی حضور دارد که شرایطی را فراهم نموده است تا این افراد در این مکان با اختلال هایشان به خوبی زندگی نمایند. در طول نمایش ادای دینی گردیده است به حسین پناهی و در واقع ما به نوعی این هنرمند را بازسازی نموده ایم و حتی گریم و جنس بازی بازیگری که نقش او را ایفا می نماید بسیار شبیه به خود پناهی است.

مظاهری متذکر شد: در این اثر نمایشی برخی از صحنه ها به صورت همزمان روی صحنه و در ویدئو پروجکشن پخش می شوند و بازیگران به تصاویری که پخش می گردد سینک هستند. معتقدم که دنیا های موازی در عالم خواب البته هم خواب طبیعی و هم خواب مصنوعی و غیرعادی نمود می یابد و به همین دلیل در این نمایش نیز این فرضیه را به وسیله خواب به تصویر کشیدم.

وی در خاتمه صحبت هایش بیان نمود: تا امروز استقبال از نمایش مطلوب نبوده اما زیاد هم ناامیدنماینده نیست و در برخی از اجراها شاهد استقبال خوب مخاطبان و بازخوردهای راضی نماینده ای بوده ایم.

مهسا اصغری، کاوه دوستی، حمید رشید، شایسته سجادی، شیما صفری، مرصاد فیضی، فوژان فروتن، تعیین کرمی، نوید نصرتی، محمدنیما مظاهری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

مواچیله در هیچ جا تا آخر مهرماه هرشب ساعت 18:30 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روایت دنیا های موازی روی صحنه تئاتر، حسین پناهی را بازسازی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت دنیا های موازی روی صحنه تئاتر، حسین پناهی را بازسازی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید