طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه مطالبه جدی مردم است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت: در سفر امروز وزیر صنعت افزایش سقف وام برخی از صنایع در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب مورد آنالیز نهاده شد.

طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه مطالبه جدی مردم است

وی اضافه کرد: موضوع وثیقه های بانکی برای واحدهای فراوریی هم در جلسه هیئت دولت مورد آنالیز قرار می گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دستور وزیر صنعت برای توزیع 93 هزار تن فولاد در مناطق زلزله زده گفت: با توجه به گرانی مصالح دولت اقدامات خوبی برای توزیع مصالح ارزان قیمت انجام داده است.

بازوند با بیان اینکه فولاد مورد احتیاج این مناطق می تواند در استان فراوری گردد، گفت: از وزیر صنعت می خواهیم تا شمش های مورد نظر را در اختیار واحهای فولادی این استان قرار دهد.

وی با اشاره به برخی مسائل فراوری در استان بیان نمود: بالا بودن تعرفه آب واحدهای صنعتی یکی از این مسائل است که می خواهیم تا این موضوع در هیئت دولت مورد آنالیز قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه همچنین جود ماده 147 قانون تجارت را یکی دیگر از مسائل این بخش دانست و گفت:عبور از این ماده برای واحدهای فراوریی استان به سختی صورت می گیرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه این طرح را یک مطالبه جدی برای مردم کرمانشاه دانست و ابراز داشت: این طرح در دولت یازدهم کلنگ زنی گردیده است اما در این زمینه ایران خودرو هیچ کاری انجام نداده است. بازوند با تاکید بر رسیدگی ویژه به مسائل واحدهای راکد در استان بیان نمود:این واحدها می توانند با ظرفیت بالای فراوریی کار نمایند.

استاندار کرمانشاه همچنین به رشد 64 درصدی صادرات استان اشاره نمود و بیان داشت: تجار استان در زمینه تعهد نامه ارزی مشکل دارند و اگر این مسائل برطرف نگردد صادرات ما دچار کاهش چشمگیری می گردد.

وی در خاتمه از توجه نکردن بانک ها به مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری انتقاد کرد.

همچنین در این نشست حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در راستای حل مسائل کشور مجدانه کوشش می نماید.

در ادامه این جلسه احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم گفت:انتظار ما از دولت معافیت های مالیاتی در استان است.

وی اضافه کرد:استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در زمینه صادرات دارد که باید با اعمال سیاست های تشویقی این صادرات را افزایش داد.

صفری همچنین با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان بیان نمود:از احتیاجهای مهم استان حل مسائل و راه اندازی واحدهای راکد است. وی بر استفاده ازظرفیت های عظیم کرمانشاه در بخش معدن به ویژه غیر طبیعی تاکید نمود.

فرهاد تجری نماینده مردم سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به آسیب واحد های تجاری شهر سدپلذهاب اضافه کرد: باید برای یاری به انها چاره اندیشی کرد.

وی همچنین از عملی نشدن وعده ها برای بهبود وضعیت اصناف انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه مطالبه جدی مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه مطالبه جدی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید