قیمت خرید هر تن چغندر 16 عیار 4 میلیون ریال است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 450 هکتار اراضی شهرستان فامنین زیرکشت چغندرقند رفته است.

قیمت خرید هر تن چغندر 16 عیار 4 میلیون ریال است

جعفر کاویانی دلشاد در گفت وگو با وبلاگ خبری گردشگری، با اشاره به کشت 450 هکتاری چغندرقند در مزارع این شهرستان، اظهار کرد: 70 هکتار از این سطح مربوط به مزرعه کارخانه قند و سه هکتار مربوط به کشت چغندرقند نشائی از نوع ریشه لخت بوده است.

وی شرح داد: با توجه به مشکل کم آبی در شهرستان فامنین توسعه کشت های نشائی یکی از اولویت های جهادکشاورزی است و براین اساس کشت چغندرقند با این روش در سه سال گذشته به صورت جدی در شهرستان فامنین اجرا شده است.

کاویانی دلشاد گفت: شهرستان فامنین با میانگین بلندمدت بارش 259 میلی متر از شهرستان هایی است که از حیث منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد به همین علت همچنان هدف ما کاهش سطح زیرکشت محصولات پرآب بر و افزایش بهره وری آب با استفاده از توسعه روش های نوین کشت نظیر کشت نشائی در این محصول و استفاده از سیستم آبکمک قطره ای خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه امسال متوسط عملکرد چغندرقند 45 تن در هکتار پیش بینی شده است، یادآور شد: قیمت خرید هر تن محصول با عیار 16 طبق قیمت اعلام شده چهار میلیون و 350 هزار ریال بوده که 615 هزار ریال از آن مربوط به کمک هزینه برداشت و هزینه حمل است.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 حدود 27 هزار تن چغندرقند با متوسط عیار 16.7 در این شهرستان تولید شده است، گفت: در سال 97 به علت شرایط آب و هوایی شاهد کاهش عیار چغندرقند نسبت به سالهای اخیر بوده ایم اما با این وجود این عیار بالاترین عیار قند نسبت به سایرین شهرستان های استان همدان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قیمت خرید هر تن چغندر 16 عیار 4 میلیون ریال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خرید هر تن چغندر 16 عیار 4 میلیون ریال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید