ماسک زیتون؛ انواع ماسک با روغن زیتون برای پوست و مو

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، ماسک زیتون از ترکیب روغن زیتون که از محبوب ترین روغن های نباتی در دنیا محسوب می گردد با مواد مغذی دیگر تهیه می گردد. این ماسک برای سلامت پوست و مو بسیار موثر است و یک جادوی زیبایی به حساب می آید.

ماسک زیتون؛ انواع ماسک با روغن زیتون برای پوست و مو

وبلاگ خبری گردشگری | سرویس آرایش و زیبایی - پوست بزرگترین ارگان در بدن است که نسبت به انواع بیماری ها حساس است. این روز ها همه به دنبال محصولاتی هستند تا بتوانند پوستی زیبا و سالم داشته باشند و از این رو هزینه های زیادی را پرداخت می نمایند. در صورتی که اگر از ماسک های طبیعی بهره ببرید و رژیم غذایی و ورزش را هم از قلم نیاندازید می توانید به راحتی پوستی شفاف داشته باشید. یکی از بهترین ماسک ها برای پوست و مو ماسک های تهیه شده از روغن زیتون است.

انواع ماسک زیتون

روغن زیتون دارای مواد مغذی فراوانی مانند امگا 3 و ویتامین ای است که برای پوست و مو از مزایای زیادی برخوردار است. همچنین از روغن زیتون خام می توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم ها و مرطوب نماینده ها استفاده کرد. ترکیب زیتون با مواد مختلف تنوعی از ماسک ها را به وجود می آورد که به لطافت و درخشندگی پوست و مو یاری می نماید.

ماسک زیتون و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب نموده. صورت را با آب شسته و ماسک را روی صورت می گذارید. بعد از 10 الی 20 دقیقه بشوئید. این روش یک روز در میان تکرار گردد.

ماسک زیتون، دارچین و عسل

ابتدا 2 قاشق عسل و 1 قاشق دارچین را به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست خو بگذارید. سپس صورت خود را با آب بشویید. بعد از آن مقداری روغن زیتون به صورت خود مالیده و دوباره با آب صورت خود را بشویید. این ماسک را هر روز بهره ببرید.

ماسک زیتون و شکر

می توانید روغن زیتون را با کمی شکر مخلوط نموده و بر روی پوست ماساژ دهید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد صورت خود را بشوئید. تکرار این روش هر شب اشکالی ندارد.

ماسک زیتون و نارگیل

دو قاشق روغن زیتون را با یک قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید تا حالت کرم گردد. سپس روی پوست خود قرار داده. این کار شب قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید شب تا صبح بماند. انجام این کار هفته ای 3 بار کافی است.

ماسک زیتون و آب لیمو

ابتدا روغن زیتون و آب لیموی تازه را مخلوط نموده و به حالت دورانی به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست ماساژ می دهید. سپس با آب بشوئید. این اسکراب را هر روز بهره ببرید.

انواع ماسک مو با روغن زیتون

ماسک زیتون، لیمو و عسل

روغن زیتون را کمی گرم کنید. سپس با یک عدد لیمو و دو قاشق عسل ترکیب کنید. مخلوط را روی موهایتان بمالید و آن را ماساژ دهید تا تمام قسمت ها را در بر بگیرد. بعد از 15 دقیقه سرتان را بشوئید. هفته ای یک بار کافیست.

ماسک زیتون و تخم مرغ

ابتدا 3 قاشق روغن زیتون و یک عدد تخم مرغ را با هم ترکیب نموده. (در صورت موجودی نصف موز را هم به آن اضافه کنید.) می توانید از یک همزن بهره ببرید. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی سرتان گذاشته و سپس با شامپو و آب ولرم بشوئید.

ماسک زیتون، آلوئه ورا و ماست

ابتدا سه قاشق ژل آلوئه ورا را با دو قاشق ماست و روغن زیتون ترکیب نموده. به مدت 30 دقیقه اسکراب را روی سر گذاشته. در ابتدا کمی ماساژ دهید. سپس با شامپو و آب ولرم بشوئید.

خواص زیتون برای بدن

  • برای مو: درمان خشکی مو/ درمان شوره سر/ درمان سفیدی مو /مانع وز شدن مو/ آبرسانی مو ها
  • برای ناخن: موثر در رشد ناخن/ درمان شنمایندگی ناخن/ درمان نرمی ناخن
  • برای پوست: بر طرف کردن چین و چروک/ رطوبت رسانی کافی/ محافظت در برابر نور خورشید/ درمان خشکی/ درمان نماینده سوزش و آفتاب سوختگی/ لایه بردار/ درمان التهابات پوستی
  • تقویت مژه و ابرو/ درمان خارش چشم
  • درمان خشکی لب
  • همچنین مصرف زیتون باعث کاهش استرس می گردد.

و در آخر ...

برای داشتن پوستی زیبا روش های درمانی اعم از طبیعی و شیمیایی وجود دارد، اما همانطور که گفتیم ماسک زیتون علاوه بر خواص فراوان ارزان و در دسترس است. فقط توجه داشته باشید که زیاده روی در هر چیزی عاقبت خوشی ندارد پس اگر تصمیم به استفاده از روغن زیتون را گرفتید یکی از ماسک های بالا را انتخاب نموده و به طور مرتب بهره ببرید تا جواب بگیرید.

منبع: setare.com

به "ماسک زیتون؛ انواع ماسک با روغن زیتون برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک زیتون؛ انواع ماسک با روغن زیتون برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید