ممنوعیت تخلیه مواد آلاینده در خاک بدون رعایت ضوابط محیط زیستی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تخلیه مواد آلاینده مایع و جامع در خاک را بدون رعایت مقررات محیط زیستی ممنوع کردند.

ممنوعیت تخلیه مواد آلاینده در خاک بدون رعایت ضوابط محیط زیستی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با اصلاح و تصویب ماده 11 لایحه حفاظت از خاک تصویب کردند: سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به پایش خاکهای آلوده، شناسایی مواد آلاینده خاک و آلوده کننده آن و اعلام وقوع وضعیت اضطراری براساس حدود مجاز آلودگی خاک و آلاینده های ورودی به آن برای کاربری های مختلف خاک می باشد.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده 19 لایحه مذکور، تصویب کردند: تخلیه و دفن مواد آلاینده اعم از مایع و جامد در خاک بدون رعایت مقررات محیط زیستی در غیر از مکانهای معین گردیده، ممنوع است. مرتکب علاوه بر جبران خسارت زیست محیطی، به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده محکوم می گردد.

مجلس ماده 26 لایحه مذکور را به این توضیح تغییر داد: آیین نامه های موردنیاز برای اجرای مفاد این قانون توسط وزارت جهادکشاورزی و با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می گردد و حداکثر ظرف مدت شش ماه به تصویب هیات وزیران می رسد.

مجلس، ماده 25 لایحه مذکور نیز که درباره محل واریز وجوه ناشی از اجرای لایحه حفاظت از خاک است را از لایحه مذکور حذف کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ممنوعیت تخلیه مواد آلاینده در خاک بدون رعایت ضوابط محیط زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تخلیه مواد آلاینده در خاک بدون رعایت ضوابط محیط زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید