پیشنهاد بودجه 18 هزار و 930 میلیارد تومانی برای شهرداری تهران در سال 98

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران با بیان این که بودجه شهرداری تهران برای سال آینده 18 هزار و 930 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: 3 سال است سقف بودجه در شهرداری تهران افزایش پیدا نکرده و با توجه به وضعیت مالی و تورم به نظر می رسد که این میزان افزایش، چندان زیاد هم نیست.

پیشنهاد بودجه 18 هزار و 930 میلیارد تومانی برای شهرداری تهران در سال 98

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی با حضور در جمع وبلاگ خبری گردشگری اظهار کرد: بر اساس قولی که به شورا داده بودیم، بودجه 98 شهرداری تهران را تقدیم شورا کردیم و کوشش ما بر این بود تا در بودجه سال آینده ماموریت های برنامه سوم هم که به تصویب شورا رسیده را مدنظر قرار دهیم. در واقع برای لایحه بودجه 98 شهرداری تهران اهداف برنامه سوم را مد نظر قرار دادیم.

حناچی با بیان این که بودجه شهرداری تهران برای سال آینده 18 هزار و 930 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: 3 سال است سقف بودجه در شهرداری تهران افزایش پیدا ننموده و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم به نظر می رسد که این میزان افزایش، چندان زیاد هم نیست.

شهردار تهران اضافه کرد: بودجه شهرداری 9 درصد افزایش پیدا نموده است. در بودجه سال 98 هزینه ها 8 درصد، تملک و دارایی 3 درصد و تملک دارایی های اقتصادی 9 درصد و همین طور بودجه شرکت ها 11 درصد افزایش داشته است.

بودجه حمل و نقل عمومی در صدر افزایش بودجه سال 98

حناچی با تاکید بر این نکته که بیشترین سهم بودجه برای سال 98 در بخش حمل و نقل، توسعه مترو، محورهای پیاده و دوچرخه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: بودجه حمل و نقل در سال 98 نسبت به سال جاری 30 درصد افزایش پیدا نموده است. این در حالی است که تا به امروز تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی را با دست خالی انجام دادیم و پس از حقوق و دستمزد پرسنل، 70 درصد از اعتبارات را برای حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفتیم.

برآورد 2 هزار و 200 میلیاردی بدهی دولت به شهرداری تهران

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت میزان دیون دولت به شهرداری تهران توضیح داد: در خصوص دیون دولت و بدهی ها، سازمان حسابرسی در حال آنالیز است و تایید نهایی را انجام داده است که این نشان می دهد دولت به شهرداری تهران بدهکار است. این موضوع خوبی است زیرا ما تا پیش از این حتی این حرکت را هم نداشتیم.

او ادامه داد: البته میزان بدهی و برآورد آن دائما در حال تغییر است، اما براساس آخرین آمار اعلام شده دولت به شهرداری قریب به 2 هزار و 200 میلیارد تومان بدهکار است.

شهردار تهران درباره بدهی شهرداری به بانک ها نیز شرح داد: بدهی به بانک ها و تعهدات اقتصادی مانع از آن می شد که بتوانیم از اوراق مشارکت استفاده کنیم. البته در این خصوص موضوع را معاونت اقتصادی و اقتصادی شهرداری تهران پیگیری می نماید و در حال مذاکره هستیم. اگر دیون مرتفع گردد مسائل در این زمینه هم حل خواهد شد.

کمک های دولت به وسیله فاینانس برای توسعه حمل و نقل عمومی

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری کمک نمی نماید، گفت: امروز نزدیک به دو میلیون مسافر به وسیله حمل و نقل عمومی در پایتخت جا به جا می شوند، اما هدف این است که این میزان را به 7 میلیون نفر در روز برسانیم. برای نیل به این هدف به 2 هزار واگن و 3 هزار دستگاه اتوبوس احتیاج داریم. همچنین ایستگاه هایی از خطوط مترو را که باقی مانده اند، تکمیل می کنیم.

او ادامه داد: دولت در این راستا به صورت فاینانس به توسعه حمل و نقل عمومی کمک می نماید اگر چه این موضوع سخت است زیرا ما در شرایط تحریم هستیم.

حناچی با تاکید بر این نکته که در بودجه 98 نکات خوبی برای حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است، مطرح نمود: امیدواریم بودجه به همین شکل به تصویب برسد، اما در حوزه حمل و نقل منابع دیگر را هم پیگیری می کنیم.

در موضوع طرح ترافیک پای سلامت مردم در میان است

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چرا هزینه های توسعه شهر از جیب مردم تامین می گردد و هر روز برای آن ها عوارضی در نظر می گیرید، گفت: در بحث طرح ترافیک و عوارض زوج و فرد تنها مسئله درآمد مطرح نیست بلکه سلامت شهر و مردم مهم است. در واقع اگر تعداد روزهای آلوده افزایش پیدا کند شما تاثیر آن را روی شهروندان می بینید. این در حالی است که سال جاری روزهای آلوده 20 درصد کاهش داشته است و البته در بحث طرح ترافیک، درآمد سال جاری شهرداری تهران کم تر از سال های قبل بوده است.

او ادامه داد: هم زمان خودروها از سوی معاینه فنی کنترل شدند و دوربین ها می توانند در بحث کنترل معاینه فنی کمک نمایند و تمام این اقدامات به سلامت شهروندان کمک می رساند.

حناچی با تاکید بر این نکته که جزئیات مصوبه شورای ترافیک درباره محدوده زوج و فرد اعلام شده است، گفت: این طرح از اول تابستان اجرایی خواهد شد؛ این نکته را باید بدانیم که طرح زوج و فرد در کوتاه مدت به طور حتم در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود، اما اگر قرار باشد به صورت دائمی اجرا گردد تاثیر خود را از دست خواهد داد. شورای ترافیک نیز روی این موضوع اتفاق نظر داشت و ساعت ها روی جزئیات جدید طرح بحث شده است.

شهردار تهران تاکید نمود: البته برای اجرای طرح در اول تابستان، فضای بحث و جدل فراهم است و در حال حاضر تصمیم بر این است که طرح زوج و فرد نداشته باشیم و این موضوع به تایید استانداری، پلیس راهور و وزارت کشور هم رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیشنهاد بودجه 18 هزار و 930 میلیارد تومانی برای شهرداری تهران در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد بودجه 18 هزار و 930 میلیارد تومانی برای شهرداری تهران در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید