هورمون عشق در افراد با تجربه طلاق والدین کمتر است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، طبق یک مطالعه که در دانشگاه Baylor اجرا شده و در Journal of Comparative Psycholgy منتشر شده، سطح هورمون اکسی توسین در افرادی که وقتی کودک بودند والدینشان جدا شده اند، کمتر از سایرین است.

هورمون عشق در افراد با تجربه طلاق والدین کمتر است

در واقع این مطالعه ارتباط میان اکسی توسین، تجارب ابتدای زندگی و پیامدهای آن تجارب پس از بالغ شدن را می سنجد. در این مطالعه، 128 فرد 18 تا 62 ساله که والدین 27.3 درصد از آنها در کودکی - به طور میانگین در 9 سالگی شان - جدا شده بودند، مورد آنالیز قرار دریافتد.

اکسی توسین هورمونی است که در مغز ترشح شده و هنگام تجارب پیوندی مانند زایمان و در آغوش دریافت آزاد می گردد. مطالعات قبلی نشان داده اند که این هورمون در رفتارهای اجتماعی و پیوندهای احساسی در ابتدای زندگی نقش مهمی دارد. هم چنین، ارتباط این هورمون با دلبستگی و اضطراب نشان داده شده است.

پرسش ها در خصوص ویژگی های والدین شان مانند عاطفه، حفاظت، بی تفاوتی، کنترل بیش از حد و سوءاستفاده و همچنین، ویژگی های خودشان مانند اعتماد به نفس، ناراحتی از نزدیکی، احتیاج به تأیید، روابط و مراقبت از آنها بود. پس از پر کردن پرسشنامه، نمونه های ادرار پرسش شوندگان جمع آوری شد و غلظت اکسی توسین در آن ها مورد آزمایش نهاده شد.

سطح اکسی توسین در ادرار افرادی که کودکی شان با تجربه طلاق والدین همراه بود، کمتر بود. این افراد در پرسشنامه، به طور قابل توجهی سطح مراقبت والدینشان از آن ها را کمتر و سطح بی تفاوتی والدینشان را بیشتر از افراد دیگر ارزیابی نموده بودند.

این افراد اعتماد به نفس را کمتر، ناراحتی از نزدیکی را بیشتر و احساس امنیت در روابط را کمتر از دیگران ارزیابی نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هورمون عشق در افراد با تجربه طلاق والدین کمتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هورمون عشق در افراد با تجربه طلاق والدین کمتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید