این کهکشان پنهان در تصاویر جیمزوب نهفته بود!، عکس

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، اخترشناسان دانشگاه کرنل هنگام تجزیه و تحلیل اولین تصاویر از کهکشان اولیه که به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا (JWST) گرفته شده بود، یک کهکشان همراه را کشف کردند.

این کهکشان پنهان در تصاویر جیمزوب نهفته بود!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خبری گردشگری، با اسکن اولین تصاویر از یک کهکشان شناخته شده اولیه که به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) ناسا گرفته شد، ستاره شناسان کرنل برای تماشا یک لکه نور در نزدیکی لبه بیرونی آن شیفته شدند.

بیشتر بخوانید:

عکس | گران ترین خودرو دنیا در دستان ستاره فوتبال آرژانتین!

نوترین شاسی بلند وارداتی سایپا، قیمت و مشخصات/ عکس

تمرکز اولیه آنها و هدف رصدخانه فروسرخ، SPT0418-47 بود، یکی از درخشان ترین کهکشان های غبارآلود و ستاره ساز در کیهان اولیه، که نور دور آن به وسیله گرانش کهکشان پیش زمینه خم شده و به شکل دایره ای به نام حلقه انیشتین بزرگ تر شد.

اما آنالیز عمیق تر داده های اولیه JWST که در پاییز گذشته منتشر شد، یک کشف بزرگ را به همراه داشت؛ کهکشانی همراه که قبلاً در پشت نور کهکشان پیش زمینه پنهان شده بود، که در کمال تعجب به نظر می رسد با وجود سن کمش که 1.4 میلیارد سال تخمین زده شده است، میزبان چندین نسل از ستارگان بوده است.

بو پنگ، دانشجوی دکترای نجوم که رهبری تجزیه و تحلیل داده ها را بر عهده داشت، گفت: ما دریافتیم که این کهکشان از نظر شیمیایی بسیار فرق دارد، چیزی که هیچ یک از ما انتظارش را نداشتیم. جیمزوب نگرش ما به این سیستم را تغییر می دهد و مکان های نوی را برای مطالعه چگونگی شکل گیری ستاره ها و کهکشان ها در کیهان اولیه باز می نماید.

پنگ با آنالیز داده های طیفی تعبیه شده در هر پیکسل از تصاویر جیمزوب، دومین منبع نور نو را در داخل حلقه شناسایی کرد. او تشخیص داد که این دو منبع نو تصاویری از یک کهکشان نو هستند که به وسیله همان کهکشان پیش زمینه که مسئول ایجاد حلقه است، با عدسی گرانشی برخورد می نمایند، اگرچه آنها هشت تا 16 برابر کم نورتر بودند که شکار آن ها گواهی بر قدرت دید مادون قرمز جیمزوب است.

این دو کهکشان با جرم کمتر از کهکشان های کیهان اولیه و گرد و غبار کمتر شناخته شدند، که باعث می گردد از حلقه ای که به شدت غبار پوشیده شده، آبی تر به نظر برسد. بر اساس تصاویری از کهکشان های نزدیک با رنگ های مشابه، محققان پیشنهاد می نمایند که آنها ممکن است در هاله ای بزرگ از ماده تاریک با همسایگانی که هنوز کشف نشده اند زندگی نمایند.

منبع: SCITECHDAILY