قطر، آخرین شانس آرژانتین و مسی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تیم ملی فوتبال آرژانتین تنها با پیروزی برابر قطر شانس صعود به مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه ریکا 2019 را دارد.

قطر، آخرین شانس آرژانتین و مسی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تیم ملی فوتبال آرژانتین امشب (یکشنبه) در آخرین بازی مرحله گروهی کوپا آمه ریکا 2019 برزیل به مصاف قطر می رود. این دیدار یکی از مهمترین بازی های یک سال اخیر آلبی سلسته محسوب می گردد چون این تیم برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی باید نماینده آسیا را شکست دهد. شروع ناامید نماینده یاران لیونل مسی در دومین دیدار برابر پاراگوئه ادامه یافت و دوباره این تیم مانند جام جهانی 2018 روسیه برای صعود به سختی افتاده است. کلمبیا نخستین حریف آرژانتین در کوپا بود که توانست با پیروزی 2 بر صفر نخستین شکست آلبی سلسته را رقم بزند.

بازی بسته شاگردان کارلوس کی روش و ناتوانی آرژانتین در موقعیت سازی باعث شد سه امتیاز مهم این دیدار برای تیم لیونل اسکالونی از دست برود. مسی و هم تیمی هایش به امید پیروزی مقابل پاراگوئه به میدان رفتند اما اتفاق های بازی نخست تکرار شد. گل نخست برای پاراگوئه به ثمر رسید و آرژانتین به لطف VAR توانست از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی برساند. این دیدار زمانی که داور یک پنالتی به نفع پاراگوئه گرفت ممکن بود به یک کابوس دیگر برای آرژانتینی ها تبدیل گردد اما فرانکو آرمانی با مهار ضربه اجازه نداد این اتفاق رخ دهد. دروازه بان ریورپلاته که عملکرد ضعیفی پیش از این ضربه به نمایش گذاشته بود توانست اعتماد به نفس پیدا کند.

مشکل آرژانتین فقط درون دروازه نبود. این تیم که در دوره تغییر نسل به سر می برد و در این تورنمنت از بازیکنان جوان زیادی بهره می برد نتوانسته است در جد انتظار ظاهر گردد. بازیکنان از سطح های اصلی شان فاصله دارند. یکی از آنها آن خل دی ماریا است. هافبک تهاجمی پاری سن ژرمن در بازی نخست تنها 45 دقیقه بازی کرد و کاملاً در بازی محو شده بود. او در دقایق سرانجامی بازی برابر پاراگوئه نیز به میدان رفت اما باز هم عملکرد خیلی ضعیفی به نمایش گذاشت. آلبی سلسته از داشتن یک بازی ساز خوب رنج می برد. از طرفی مسی مانند تورنمنت های گذشته در تیم ملی آرژانتین فاصله زیادی با سطح خود در بارسلونا داشت.

البته رسانه های آرژانتینی و مردم این کشور بیش از همه از اسکالونی انتقاد کردند. تصمیمات سرمربی جوان آرژانتینی در دو بازی کوپا جنجالی بوده است. او در دیدار برابر کلمبیا در حالی سرخیو آگوئرو را تعویض کرد که مهاجم سیتی بازی خوبی به نمایش گذاشته بود. تعویض لائوتارو مارتینس و ورود دی ماریا به زمین دیگر تصمیم بحث برانگیز سرمربی آرژانتینی در دیدار برابر پاراگوئه بود. اسکالونی پس از اخراج خورخه سامپائولی به عنوان سرمربی موقت آلبی سلسته انتخاب شد. او قرار بود تا ژانویه راهنمایی تیم ملی را بر عهده داشته باشد اما با کسب نتایج خوب، این حضور تمدید شد. مسی در این مدت در تیم اسکالونی بازی نکرده بود تا اینکه برای دیدار محبت آمیز برابر ونزوئلا به تیم ملی دعوت شد و آرژانتین با سه گل مغلوب این تیم شد. با این شکست دوباره ابهام ها در رابطه با آرژانتین شروع شد.

اسکالونی امشب شاید آخرین فرصتش را برای تغییر این شرایط داشته باشد. او باید بهترین ها انتخاب ها را داشته باشد و بازیکنانش نمایش خوبی برابر قطر داشته باشند. تیم آسیایی تاکنون بر خلاف انتظارها در کوپا آمه ریکا عملکرد خوبی داشته است. شاگردان فلیکس سانچس در بازی نخست با دو گل از پاراگوئه عقب افتادند اما توانستند نتیجه را جبران نمایند و یک امتیاز از این بازی کسب نمایند. عملکرد خوب قطر باعث شد بریتسو (سرمربی پاراگوئه) نسبت به حضور دو تیم آسیایی در کوپا آمه ریکا اعتراض داشته باشد. سرمربی آرژانتینی گفت: این بازی ها متعلق به قاره آمریکا است و باید تیم های مهمان از این قاره انتخاب شوند.

نمایش خوب قطر در دیدار برابر کلمبیا ادامه داشت و شاگردان کی روش به سختی توانستند برابر این تیم پیروز شوند. تک گل کلمبیا را خوان زاپاتا در دقیقه 86 به ثمر رساند. قطر امشب فرصت دارد علاوه بر صعود همه نگاه ها را به خود جلب کند. سانچس که مربیگری را در بارسلونا شروع کرد می تواند مسی، ستاره آبی اناری ها را از این رقابت ها کنار بزند.

آرژانتین برای صعود به پیروزی احتیاج دارد اما این سه امتیاز حکم قطعی برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی نیست. تنها در چهار صورت آلبی سلسته برای صعود به تفاضل گل پیدا نخواهد کرد که پاراگوئه برابر کلمبیا پیروز نگردد، برزیل با اختلاف چهار گل یا بیشتر پرو را شکست دهد، ونزوئلا نتواند بولیوی را مغلوب کند و ژاپن برابر اکوادور پیروز نگردد. آرژانتین در صورتی به تفاضل گل احتیاج خواهد داشت که پاراگوئه بتواند کلمبیا را شکست دهد. البته باید منتظر دیگر نتایج گروه ها بماند. آلبی سلسته با کسب تساوی تنها در یک شرایط می تواند در جمع هشت تیم برتر حضور داشته باشد. پاراگوئه با اختلاف سه یا چهار گل بیشتر مغلوب کلمبیا گردد و ژاپن برابر اکوادور مساوی کند.

اگر آلبی سلسته به دور بعد راه یابد می تواند امیدوار باشد که جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد. شروع بد همواره به معنای حذف زودهنگام یا ناکامی در قهرمانی نیست. اروگوئه در کوپا آمه ریکا 2011 دو بازی نخست خود را با تساوی به سرانجام رساند. این تیم برابر پرو یک بر یک مساوی کرد و سپس با نتیجه مشابه مقابل شیلی متوقف شد اما در بازی آخر مکزیک را شکست داد و تا فینال پیش رفت. در نهایت جام قهرمانی را با پیروزی 3 بر صفر برابر پاراگوئه بالای سر برد. این اتفاق تنها در کوپا آمه ریکا رخ نداده است. پرتغال آخرین قهرمان یورو هم به عنوان تیم سوم و تنها با کسب سه امتیاز از مرحله گروهی صعود کرد، در فینال فرانسه میزبان را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قطر، آخرین شانس آرژانتین و مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر، آخرین شانس آرژانتین و مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید