هیچکس موافق رفتن شفر نیست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، شفر در حال حاضر در حساس ترین مقطع کاری خود در استقلال قرار گرفته است و دقیقاً همین حالا زمان آن است که سرمربی استقلال با انتخاب دستیارش، برنامه های آماده سازی در تعطیلات دو هفته ای لیگ را شروع کند.

هیچکس موافق رفتن شفر نیست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری ، در تمام هفته هایی که استقلال نتیجه دلخواه طرفداران را کسب نکرده، گاهی پیش آمده که ناراحتی از شفر به بیشترین اندازه خود رسیده است اما حتی در بدترین شرایط هم هیچکس به طور جدی بحث جدایی شفر از استقلال را مطرح نکرده است.

بگذریم از اینکه فوتبال ایران دیگر مثل سابق نیست که با هر باختی، فریاد حیا کن رها کن، استادیوم ها را پر کند و طرفداران و مسوولان باشگاه به درک بهتری از کار حرفه ای در فوتبال رسیده اند اما ماجرای شفر با استقلال چیزی متفاوت از فرصت دادن به یک سرمربی براساس باورهای حرفه ای فوتبال است.

استقلالی ها می دانند که با همه مشکلاتی که در جذب بازیکن از سوی مسوولان سابق باشگاه به وجود آمد اما در نهایت خیلی از بازیکنان به خواست شخص سرمربی جذب شدند که عملکرد با کیفیتی نداشتند. می دانند که او در بعضی بازی های حساس و بزرگ تصمیم های خوبی نگرفته و به خاطر همین تصمیم ها امتیاز از دست داده و از لیگ قهرمانان حذف شده است. حتی همه می دانند که تعلل او در جذب یک دستیار قوی، بازگشت استقلال به روزهای بهتر را به تعویق انداخته است.

با همه این ها اما شفر توانسته طرفداران استقلال را متقاعد کند که در شرایط فعلی هیچ گزینه ای بهتر از او برای راهنمایی تیم نیست و حتی می توان از برخی پیشکسوتان استقلال شنید که به آینده استقلال با او امیدوار هم هستند.

به شرط اینکه شفر بتواند با رعایت چند نکته ایجاد چند تغییر، شرایط را برای نتیجه دریافت تیم مهیا کند. به عنوان مثال توصیه فرشاد فلاحت زاده، حضور دستیاری مثل مجید نامجو مطلق در کنار شفر است: بدترین اشتباه این است که الان بخواهند شفر را برکنار نمایند اما کادر فنی باید تقویت گردد. پیشنهاد تعیین من مجید نامجو مطلق است. نامجو مطلق بهترین گزینه ای است که می تواند به کادر فنی اضافه شده و روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد. نامجو مطلق در گذشته هم امتحانش را در کادر فنی استقلال پس داده و امیدوارم مدیران باشگاه برای این منظور تعلل ننمایند.

جدا از عوامل بیرونی، خیلی ها به تفکرات فنی شفر هم نقد دارند و از ترکیب ثابتی می گویند که او هنوز موفق به پیدا کردنش نشده است. رضا حسن زاده، از این ضعف شفر این طور می گوید: شفر هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی استقلال برسد و در بازی های این تیم می بینیم که هر بازی یک ترکیب جدید وارد زمین می گردد. همین تغییرات مکرر باعث شده که همدلی و اتحاد بازیکنان استقلال تحت تأثیر قرار بگیرد و حسن زاده به آن تأکید می نماید: همدلی و اتحاد موضوع مهمی برای موفقیت است اما در استقلال چنین چیزی را نمی بینیم. باید بین بازیکنان یکدلی باشد و همه وظایف خودشان را در زمین انجام می دهند.

شفر در حال حاضر در حساس ترین مقطع کاری خود در استقلال قرار گرفته است و دقیقاً همین حالا زمان آن است که سرمربی استقلال با انتخاب دستیارش، برنامه های آماده سازی در تعطیلات دو هفته ای لیگ را شروع کند. در گام دوم کوشش کند که به ترکیب ثابتی دست پیدا کند و بتواند بازیکنان را با توجه به توانایی هایی که دارند در پست های مناسبی بازی دهد. در نهایت هم با یارگیری مناسب در نقل و انتقالات نیم فصل، می تواند نیازهای تیمش را رفع کند.

تنها در این صورت است که می توان به نتیجه گیری استقلال در نیم فصل دوم امیدوار بود و با شفر تا انتها فصل ادامه داد و آن وقت است که اگر شفر باز هم نتواند نتیجه لازم را بگیرد، باشگاه استقلال باید برای فصل آینده به فکر تغییر سرمربی بیفتد.

670 - 10

منبع: ایران ورزشی

به "هیچکس موافق رفتن شفر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچکس موافق رفتن شفر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید