پلاسیدو دومینگو؛ ستاره جهانی اپرا با اتهامات تعرض جنسی روبرو شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، گزارش آسوشیتدپرس درباره ادعای زنان متعدد درباره تعرض جنسی و رفتار نامناسب پلاسیدو دومینگو، اسطوره اپرا، در طول دهه ها میراث 60 ساله او را به خطر انداخته است.

پلاسیدو دومینگو؛ ستاره جهانی اپرا با اتهامات تعرض جنسی روبرو شد

زنان متعددی در مصاحبه با آسوشیتدپرس مدعی شده اند پلاسیدو دومینگو که در طول دهه ها یکی از مشهورترین و قدرتمندترین مردان در صحنه اپرا در دنیا بوده است، در برابر دادن کار، آنان را برای رابطه جنسی زیر فشار گذاشته و در مواردی که زنان در برابر فشارهای او مقاومت نموده اند، مانع پیشرفت حرفه ای شان شده است.

دومینگوی 78 ساله یکی از بزرگترین خوانندگان اپرا در همه اعصار شمرده می گردد و همچنین رهبر ارکستر برجسته و کارگردان اپرای لوس آنجلس است. او که بارها برنده جوایز موسیقی گرمی شده است، یکی از تحسین شده ترین چهرهها در دنیا موسیقی است و همکارانش او را مردی با جذابیت فوق العاده و انرژی فراوان که به طور خستگی ناپذیر برای ارتقای هنرش کار می نماید، می خوانند.

اما این زنان اتهام زننده و دیگران در صنعت موسیقی می گویند او رویه ای دردسرسازی هم دارد- جنبه ای که مدت ها در دنیای اپرا به اصطلاح رازی آشکار بوده است.

هشت خواننده و یک رقصنده در مصاحبه با آسوشیتدپرس می گویند این ابرستاره متولد اسپانیا که مدت هاست ازدواج نموده است، در مواجهه های در طول 3 دهه از اواخر دهه 1980 در محل هایی از جمله شرکت های اپرا که او مدیرشان بوده است، با آنان رفتار نامناسب جنسی داشته است.

چندین زن دیگر هم که با آنها مصاحبه شده است می گویند رفتارهای اغواگرانه او باعث ناراحتی شان شده است.

چندین نفر از افراد شاغل در موسیقی از خواننده و نوازنده گرفته تا معلم صدا و کارکنان پشت صحنه نیز می گویند شاهد رفتارهای نامناسب جنسی او با زنان جوانتر بوده اند.

دومینگو در بیانیه ای در پاسخ به این گزارش به جزئیات نپرداخته و مدعی شده است که این اتهامات نادقیق هستند. او می گوید: با این حال، شنیدن اینکه رفتار من ممکن است هر کسی را پریشان نموده باشد یا باعث ناراحتی اش شده باشد، دردناک است... هر کسی من را می شناسد یا من کار نموده است می داند من کسی نیستم که عامدانه به کسی آسیب برسانم یا تعدی کنم یا باعث پریشانی اش بشوم.

او می افزاید: البته من می پذیرم که مقررات و معیارهایی که امروزه رفتارهای ما با آنها سنجیده می گردد و باید نیز چنین باشد، بسیار متفاوت از گذشته ها است.

گزارش آسوشیتدپرس باعث شد دو شرکت موسیقی برنامه خود با پلاسیدو دومینگو را لغو نمایند و اپرای لوس آنجلس هم اعلام نموده است که تحقیقاتی را در پاسخ به این گزارش شروع می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پلاسیدو دومینگو؛ ستاره جهانی اپرا با اتهامات تعرض جنسی روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاسیدو دومینگو؛ ستاره جهانی اپرا با اتهامات تعرض جنسی روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید