پیشنهاد سردار جلالی برای برگزاری رزمایش سایبری در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمادگی کارکنان در پاسخگویی به حوادث و حفظ کارکرد پالایشگاه ستاره خلیج فارس بسیار مهم است و از همین رو در برنامه ای پیشنهاد برگزاری یک رزمایش سایبری را به مدیران مجموعه ارائه کردیم.

پیشنهاد سردار جلالی برای برگزاری رزمایش سایبری در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در جریان بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه پالایشگاه ها از جمله زیرساخت های حیاتی و استراتژیک کشور محسوب می شوند، اظهار کرد: با توجه به حساسیت های بالای این تاسیسات زیربنایی و حیاتی، اهمیت توجه به الزامات و ضرورت های پدافند غیرعامل بیش از بیش خود را نمایان می نماید.

وی اضافه نمود: برگزاری مانورهای منظم ارزیابی وضعیت در پالایشگاه ها از منظر پدافند غیرعامل یک امر اساسی و لازم است که حتما باید در برنامه های سالانه اداره این تاسیسات در نظر گرفته گردد.

جلالی با بیان اینکه با توجه به صندلی ویژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در صنعت نفت کشور این الزامات باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، تاکید نمود: برگزاری مانورهای منظم ارزیابی وضعیت در پالایشگاه ها از منظر پدافند غیرعامل یک امر اساسی و لازم است که حتما باید در برنامه های سالانه اداره این تاسیسات در نظر گرفته گردد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نظر معماری توانسته است بسیاری از رویکردهایی که از منظر پدافند غیرعامل حائز اهمیت است را برآورده کند، اظهار کرد: با این وجود تا دستیابی به سطح مطلوب فاصله وجود دارد. پالایشگاه یک مجموعه فرآیندی صنعتی است که غالب فرآیندهایش همراه با خطر هستند. طبیعتا رعایت ضوابط HSE و همچنین ملاحظات پدافند غیرعامل در چنین مجموعه ای یک موضوع اجرایی و الزامی است.

وی ادامه داد: نکته دوم که بسیار اهمیت دارد آمادگی کارکنان در پاسخگویی به حوادث و حفظ کارکرد پالایشگاه است که این کار با آموزش، تمرین و تکرار در قالب رزمایش محقق می گردد از همین رو در برنامه ای پیشنهاد برگزاری یک رزمایش سایبری را به مدیران مجموعه ارائه کردیم.

جلالی در خاتمه گفت: امیدوارم با فراهم کردن زمینه های مشترک همکاری بین صنعت نفت و سازمان پدافندغیرعامل کشور، شرایط برای ارتقای تاب آوری این زیرساخت های حیاتی کشور به بهترین نحوه فراهم گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیشنهاد سردار جلالی برای برگزاری رزمایش سایبری در پالایشگاه ستاره خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سردار جلالی برای برگزاری رزمایش سایبری در پالایشگاه ستاره خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید