چگونه بچه ها را از کرونا دور کنیم؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، باشگاه خبرنگاران/با وجود اینکه تا کنون موردی از ابتلای بچه ها زیر 14 سال و دانش آموز به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده، رعایت نکات بهداشتی و اصول ایمنی فردی باعث پیشگیری از هر گونه بیماری می گردد.

چگونه بچه ها را از کرونا دور کنیم؟

در راستای جلوگیری از ابتلای بچه ها به بیماری باید مراقبت های لازم از آن ها انجام گردد. در همین زمینه مسعود مردانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص بیماری های عفونی، با ارائه هشدار های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا از خانواده ها و اولیای مدارس خواست در طول این مدت از حضور بچه ها در اماکن عمومی و شلوغ خودداری نمایند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: نحوه شستشوی مرتب و درست دست ها را به بچه ها آموزش دهید و از آن ها بخواهید مرتب از مواد ضدعفونی نماینده استفاده نمایند. همچنین در صورتی که کودکی دچار علائم تنفسی مانند سرفه های خشک و مکرر بود، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مردانی عنوان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا به وسیله دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می گردد، به والدین و بچه ها توصیه می کنیم پیش از اینکه دست های خود را به چشم، دهان و بینی بزنند حتما دست ها را با مایع دستشویی و آب بشویند.

او اضافه کرد: در صورت دسترس نداشتن به آب از مایع، ژل ضدعفونی نماینده استفاده نموده و روزانه چند مرتبه دست های خود را بشویند.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به بچه های که از سرویس مدرسه یا وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده می نمایند، گفت: به محض رسیدن به منزل یا مدرسه دست های خود را با آب و مایع دستشویی بشویند و از افراد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی در مدرسه فاصله بگیرند.

مردانی اضافه کرد: والدین نیز تا حد امکان برای بچه ها مایعات بسیار به ویژه مواد غذایی حاوی ویتامین C در نظر بگیرند.

منبع: همگردی

به "چگونه بچه ها را از کرونا دور کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بچه ها را از کرونا دور کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید