چگونه نام کاربری خود را در شبکه پلی استیشن تغییر دهیم؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، یکی از ضعف هایی که شبکه پلی استیشن (PSN) نسبت به ایکس باکس لایو داشت این بود که کاربران نمی توانستند نام کاربری خود را تغییر دهند. حتی با وجود درخواست زیاد کاربران، سونی هیچ علاقه ای به این موضوع نشان نمی داد و کاربران مجبور بودند با همان نامی که در زمان ثبت نام انتخاب نموده بودند، به فعالیت های خود ادامه دهند. با این حال، سونی در ماه آپریل سال 2019 بالاخره به افراد اجازه داد تا نام خود را در این شبکه تغییر دهند. در حال حاضر، تمامی اکانت ها می توانند نام خود را برای اولین بار به صورت کاملا رایگان عوض نمایند. پس از این، برای تغییر نام خود باید 10 دلار پول بدهید یا اگر عضو سرویس پلی استیشن پلاس هستید، می توانید با پرداخت 5 دلار دوباره از این امکان برخوردار شوید.

چگونه نام کاربری خود را در شبکه پلی استیشن تغییر دهیم؟

در ادامه به صورت قدم به قدم نحوه تغییر نام کاربری در PSN را شرح می دهیم. با این حال، پیش از انجام این کار باید به یکسری تذکرات توجه کنید.

اگر روی کنسول خود بیش تر بازی های جدید را تجربه نموده اید - آثاری که پس از ماه آپریل سال 2018 منتشر شده اند - در این صورت به مسئله ای برنخواهید خورد چون این دسته از آثار از ویژگی تغییر نام کاربری پشتیبانی می نمایند. ولی اگر مشغول تجربه بازی های قدیمی تر هستید، احتمالا داستان فرق می نماید و با مسائلی روبه رو خواهید شد. به همین دلیل شرکت سونی فهرستی از بازی هایی تهیه نموده که در صورت تغییر نام کاربری خود، مسائلی برای شان ایجاد خواهد شد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از انجام این کار تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. مسائل یاد شده در شکل های مختلفی خود را نشان می دهند. به گفته سونی، یکی از شایع ترین آن ها به فایل های ذخیره بازی مربوط می گردد. در صورت تغییر نام کاربری، احتمالا فایل ذخیره بازی ها را از دست خواهید و دریافت پشتیبانی از فایل ها هم تاثیری روی آن نخواهد گذاشت. در بخش زیر می توانید سایر مسائل احتمالی را بخوانید:

  • ممکن است بعد از تغییر همچنان نام کاربری قدیمی تان به خودتان یا سایر بازی نماینده ها نشان داده گردد.
  • احتمال از دست رفتن میزان پیشرفت در بازی ها از جمله فایل های ذخیره، اطلاعات لیدربورد و تروفی ها وجود دارد.
  • محتمل است تعدادی از برنامه ها و بازی ها در هر دو حالت آنلاین یا آفلاین به درستی کار ننمایند.
  • ممکن است دسترسی خود را به محتوای اضافه بازی - از جمله محتوای پولی که خریداری نموده اید - از دست بدهید. این مورد واحدهای پولی درون بازی و بسته های الحاقی را شامل می گردد.

با تمام موارد گفته شده اگر هنوز قصد دارید نام خود را تغییر دهید، ادامه مطلب را بخوانید:

استفاده از کامپیوتر و مرورگر

  • اولین قدم این است که به سایت پلی استیشن بروید و وارد اکانت خود شوید. بعد از این، می توانید نام کاربری خود را ببینید. سایت سونی این قسمت را Online ID نام گذاری نموده است. سپس در کنار نام خود روی گزینه Edit کلیک کنید.
  • سونی در ادامه با شرحاتی عواقب احتمالی کار را شرح می دهد. اگر می خواهید ادامه دهید، روی گزینه I Accept کلیک کنید.
  • در ادامه سونی هشدارهای بیش تری به شما می دهد. طبق شرحات نوشته شده، اگر به مسئله ای برخوردید می توانید به عقب بازگردید و نام کاربری قبلی را پس بگیرید. با این حال، شاید مسائل احتمالی باز هم حل نشوند. به صورت کلی، سونی می خواهد بگوید با تغییر نام کاربری خود احتمالا یک چیزی خراب گردد یا از کار بیفتد. در هر صورت اگر حاضرید ریسک مسائل را به جان بخرید، ادامه دهید و به صفحه بعدی بروید.

استفاده از کنسول

  • در داشبورد اصلی کنسول به بخش Setting بروید.
  • سپس پایین بروید و روی گزینه Account Management کلیک کنید. سپس به قسمت Account Information بروید و با کلیک روی Profile و انتخاب Online ID به صفحه جدید منتقل شوید.
  • در این قسمت سونی باز هم به شما اخطار می دهد و شما را از عواقب احتمالی مطلع می نماید.
  • بعد از موافقت کردن با موارد گفته شده، می توانید نام کاربری جدید خود را تایپ و آن را انتخاب کنید.

چگونه نام کاربری قدیمی خود را بازگردانیم؟

به گفته سونی، کاربران می توانند با استفاده از تیم پشتیبانی شرکت، نام کاربری قدیمی خود را به صورت رایگان برگردانند. می توانید با تماس تلفنی یا استفاده از چت آنلاین با تیم پشتیبانی سونی ارتباط برقرار کنید. با این حال همان طور که بالاتر گفتیم، بازگشت به نام کاربری قدیمی تان لزوما مسائل به وجود آمده را رفع نمی نماید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه نام کاربری خود را در شبکه پلی استیشن تغییر دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه نام کاربری خود را در شبکه پلی استیشن تغییر دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید