کتاب کودک و میراث فرهنگی منتشر شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، کتاب کودک و میراث فرهنگی پژوهش و نگارش لیلا کفاش زاده از سوی مرکز معرفی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

کتاب کودک و میراث فرهنگی منتشر شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتاب کودک و میراث فرهنگی نحوه ارائه مفاهیم کلی میراث فرهنگی به بچه ها و نوجوانان را به مربیان و علاقه مندان می آموزد.

قطعا هر دوره سنی از کودک نیازهای ویژه ای دارد که در آموزش نقش مهمی ایفا می کنند از این رو در این کتاب بررسی می شود که مفاهیم میراث فرهنگی در چه دوره سنی به بچه ها قابلیت آموزش و انتقال دارد.

همچنین در این کتاب سعی شده تا انواع میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) و مصادیق آن در بطن زندگی توضیح داده شود.

در سخن نخست کتاب به نگارش نویسنده آمده است،: مقاله ها و کتاب های بسکمک در خصوص تعریف واژه فرهنگی نوشته و تألیف شده است اما به راستی فرهنگی را چگونه می توان معنا کرد؟ چگونه می توان چکیده سالیان دراز تمدن بشری را به حبس واژگان کشید؟ چگونه می توان تعریف درستی از فرهنگ را به نسل بعدی منتقل کرد؟

میراث ارزشمند فرهنگی کشور گنج گران مایه ای است که باید از آن به خوبی محافظت کرد و دست آیندگان رساند، اما چگونه؟ آموزش این مفاهیم با چه زبانی و در چه فضایی ممکن است؟ در بخش اول این کتاب توضیح مختصری درباره آموزش غیر رسمی به بچه ها، ویژگی های یادگیری بچه ها در سنین گوناگون و توانمندی های آنها برای درک مفاهیم تاریخی و فرهنگی ارایه می شود.

در بخش دوم کارگاه هایی به زبانی ساده و بیانی متناسب با سن بچه ها تعریف شده که به کمک آنها بتوان مفاهیم ارزشمند میراث فرنگی به بچه ها و نوجوان آموزش داد.

این کتاب با یادداشت هایی از نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک و ثریا قزل ایاغ پیشکسوت کتابداری و ادبیات کودک درباره اهمیت آموزش میراث فرهنگی و انتقال مفاهیم فرهنگی به نسل آینده به چاپ رسیده است.

کتاب کودک و میراث فرهنگی مرجعی برای موزه داران، مربیان، آموزگاران، والدین و تمامی علاقه مندان به حوزه میراث فرهنگی است.

منبع: میراث آریا

به "کتاب کودک و میراث فرهنگی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب کودک و میراث فرهنگی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید