گزارش خبرنگاران از نشست منتخبین جامعه فوتبال هرمزگان؛ بایدها و نبایدها چیست؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرنگاران/هرمزگان جلسه هم اندیشی منتخبین جامعه فوتبال هرمزگان جهت پیشبرد اهداف شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان با حضور اهالی فوتبال، پیشکسوتان و بعضی از مدیران ورزشی در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار گردید.

گزارش خبرنگاران از نشست منتخبین جامعه فوتبال هرمزگان؛ بایدها و نبایدها چیست؟

در ابتدا حسین احمدی، مدیرعامل باشگاه آذرخش بندرعباس، اضافه نمود: اقدام استاندار هرمزگان در تاسیس شرکت صنایع پشتیبان اقدام ارزنده و پسندیده ای است که امروز شاهد حرکتی در جهت رشد ورزش هرمزگان است.

وی ادامه داد: حضور یک تیم در سطح بالا و حرفه ای مفید است و موافق با خرید امتیاز لیگ یک در فوتبال کشور هستم و باید حمایت از سایر سهمیه های استان در لیگ دسته دوم و سوم غافل نشویم.

احمدی اظهار کرد: طرح ارائه شده به وسیله مدیرعامل شرکت صنایع پشتیبان استان هرمزگان جامع و کامل است و تمامی مسائل ورزشی استان مطرح شده و به طور حتم حضور و تاسیس این شرکت می تواند به درمان مشلات ورزش استان ختم گردد.

بعلاوه حسین ویژه، پیشکسوت فوتبال هرمزگان، اضافه نمود: از اینکه امروز به پیشکسوتان فوتبال استان دعوت به عمل آمد جای تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم بتوانم با همدلی و همراهی یکدیگر به توسعه فوتبال و ورزش استان یاری کنیم.

وی توضیح داد: مطمئن باشید پشکسوتان از هیچ یاریی برای توسعه ورزش در استان هرمزگان دریغ نخواهند کرد و قطعا با برنامه می توان به پیروزیت در ورزش رسید.

در ادامه عبدالرضا پورسبزعلی، مربی فوتبال هرمزگان، اضافه نمود: راضیم که در بین نوابغ فوتبال هرمزگان هستم و جای تبریک و تقدیر دارد که استاندار هرمزگان سعی دارد به سمت خرید امتیاز تیم لیگ یکی برود.

وی با بیان اینکه آخرین بار شادی فوتبال هرمزگان را در حضور تیم آلومینیوم در لیگ برتر دیدیم، اضافه نمود: باید به منتقدان بگویم که با دو مشکل در ورزش روبرو هستیم که تحریم ها و شیوع ویروس کرونا آن را درگرفته است.

پورسبزعلی با اشاره به اینکه امروزه شاهد هستیم شهرداری بندرعباس در یاری مالی به تیم های ورزشی با مسائل عدیده رو به رو است و توان گذشته را برای حمایت ندارد، اظهار داشت: کشورمان در شرایط کنونی با مسائل عدیده مالی در بحث زیرساخت ها روبرو است و باید طرحی ارائه دهیم که استادیوم خلیج فارس و تختی بندرعباس را احیا کنیم.

وی ادامه داد: اگر فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان در حال سبقت از تیم های مرکز است به خاطر نگاه حرفه ای به ورزش حرفه ای است.

این مربی فوتبال با بیان اینکه اگر تیمی در سطح بالای کشور داشته باشیم مجبور می شویم که زیر ساخت ها را هم احیا کنیم، اظهار کرد: تضمینی نیست ابتدا زیرساخت تهیه گردد و تیمی راهی لیگ برتر گردد اما وقتی تیمی باشد به طور حتم زیرساخت را مجبور به تهیه و احیا هستیم.

وی اضافه نمود: حق هرمزگان سه تا تیم لیگ یکی در فوتبال است نه یکی و با قدرت حمایت خواهیم کرد از این تصمیم استاندار و حمایت پیشکسوتان پشت سر استاندار است تا شور و خاص مناسبی به استادیوم خلیج فارس بندرعباس بازگردد.

هوشیار، نماینده باشگاه ورزشی فولاد هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه راضیم که امروز تیم مشورتی متشکل از نخبگان فوتبال هرمزگان جهت پیروزیت این رشته ورزشی به وسیله استانداری هرمزگان تشکیل شده است، اضافه نمود: با حرکت مناسب استانداری هرمزگان موافقیم و به طور حتم این طرح سبب شور و نشاط در جامعه و توسعه فوتبال می گردد.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت ها و پشتیبانی و برنامه ریزی به طور حتم الزامی است و باید صنایع سهامدار مکلف باشند در سال های آینده حمایت خود را قطع ننمایند و این حمایت ها استمرار داشته باشد.

هوشیار در خاتمه گفت: پیشنهاد می کنم در آینده تیم خریداری و تشکیل شده به یک صنعت واگذار گردد تا حمایت از آن در سال های آینده تضمین شده باشد.

بعلاوه قنام رنجبریان، رئیس هیات فوتبال استان هرمزگان، اضافه نمود: در هر استانی باید زیرساخت ها ایجاد گردد و پشتیبانی مستمر باشد و تداوم آن قطعی باشد نه آنکه به صورت مقطعی تشکیل و سپس رها گردد.

وی ادامه داد: اگر هر شرکت سهامدار یک رشته را در بربگیرد به طور حتم حمایت مناسبتری صورت می گیرد اما به طورکلی با خرید امتیاز لیگ یکی در فوتبال موافق هستم.

رنجبریان اضافه نمود: باید به طور حتم از پتانسیل نیروهای بومی در تیم های لیگ کشوری بهره گرفته گردد و باید از نخبگان فوتبال هرمزگان نمایندگانی در هیات مدیره حضور داشته باشد تا در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها دخیل باشند

وی در خاتمه اظهار داشت: در رده های پایه هرمزگان هم در کشور حرف نخست را می زند اما در باشگاهداری و توجه به این استعدادها مشکل داریم.

در ادامه محمد احمدی زاده، رئیس هیات فوتبال شهرستان بندرعباس، اضافه نمود: تعداد زیرساخت مناسب در شهر بندرعباس موجود اما کیفیت بالایی ندارند و باید برای پیشبرد اهداف احتیاج به ارتقا آن و نگهداری مناسب پس از ساخت و تحویل وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر امکانی هست تیمی تخصصی تشکیل و از اماکن ورزشی و زیرساخت های موجود شهر بندرعباس بازدید نمایند و بتوانند در پی ارتقا آن باشند.

احمدی زاده نام کرد: کرونا شرایط ویژه ای را برای ورزش در کشور و استان ایجاد کرد و تزریق انگیزه به خانواده و جامعه برای ورود به عرصه ورزش کمی سخت شده است و باید در پی طرح و برنامه برای آشتی خانواده ها با ورزش باشیم.

وی ادامه داد: معضلات اجتماعی شهر بندرعباس با طور حتم با ورود به ورزش و حمایت از فوتبال می گردد کاست و آن را کاهش داد.

احمدی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر به گل گهرسیرجان حسرت می خوریم و خرید امتیاز تیم لیگ یکی به طور حتم مناسب و باید این اقدام سال های قبل استفاده می شد، نام کرد: باید از ظرفیت های نیروهای کارشناس استان هرمزگان در تکریب هیات مدیره شرکت صنایع پشتیبان بهره گرفته گردد تا در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنیم.

وی در خاتمه گفت: در هیات فوتبال برنامه مناسب وجود دارد اما مسائل باشگاه ها سبب شده تا به سمت کیفی سازی پیش نرویم.

بعلاوه علیرضا کناری، یاری داور سابق لیگ برتر فوتبال کشور، اضافه نمود: یکی از نکات مهم که فراموش شده توجه به فوتبال پایه و توسعه رده های سنی است که باعث شده امروز تیم فوتبال شهرداری بندرعباس پس از 15 سال هنوز بیشتر بازیکنانش از خارج استان وارد می گردد.

وی ادامه داد: با خرید امتیاز لیگ یک و عدم توجه به نیروهای داخل استان به شدت مخالفم و اگر به فوتبال پایه توجه نگردد به طور حتم شاهد رشدی در این رشته ورزشی نخواهیم بود.

کناری نام کرد: باید آموزشگاه فوتبال حرفه ای در استان هرمزگان تشکیل گردد و باید از تمامی ظرفیت های سراسر استان استفاده گردد و ثابت شده که هرمزگان پتانسیل مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه قطار فوتبال هرمزگان مدت هاست از حرکت خوابیده و در مقایسه با شهر سیرجان هزاران کیلومتر عقب هستیم، اظهار کرد: یک گل گهر سیرجان جور فوتبال و ورزش سیرجان را می کشد اما در هرمزگان با حضور ده ها صنایع غول پیکر متأسفانه حمایتی را شاهد نیستیم.

کناری ادامه داد: یکی از مسائل مان در بحث زیرساخت ها تحویل زیرساخت ها به انسان های ناکاربلد و عدم مدیریت است جایی که 30 نیرو به نام استادیوم خلیج فارس استخدام می گردد اما در سایر شهرستان ها به کار گرفته می گردد.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از مسائل ورزش استان عدم استفاده از انسان های سالم در راس بیشتر باشگاه های ورزشی بوده است.

در ادامه حمیدرضا سایبانی، مدرس فوتبال استان هرمزگان، اضافه نمود: از اینکه مجموعه استانداری هرمزگان اقدام به یک کار مهم برای توسعه ورزش استان نموده، قابل تقدیر است و با خرید امتیاز تیم لیگ یکی برای هرمزگان موافقم اما احتیاج دارد به برنامه و شرایط آینده آگاه و آگاه باشیم.

وی با بیان اینکه اگر شرایط و برنامه ریزی صحیح و اصولی باشد به طور حتم خرید امتیاز می تواند به توسعه فوتبال هرمزگان یاری کند، توضیح داد: برنامه ای که از سوی مدیرعامل شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان اعلام شد این برنامه ها در حد فعالیت یک وزارتخانه است و شاید عملی کردن تمامی آن ها امری مشکل است.

سایبانی با اشاره به اینکه هیچ اطمینانی به فردا و آینده نداریم و تجربه نشان داده دل بستن به وعده ها امری نادرست است، توضیح داد: در فوتبال هرمزگان احتیاج به حمایت و کار جدی داریم و حتی هیات فوتبال در ساختمان و ساختار با مشکل روبرو است و در اتاق هیات فوتبال هرمزگان صدای فاضلاب می آید و ناپسند که هیات فوتبال هرمزگان چنین شرایط رغبت باری دارد.

وی در خاتمه گفت: باید مدیران صنایع و بنگاه های مالی را ملزم به حمایت کنیم و با برنامه پیش رویم و سرمایه ها را در جهت صحیح و درست هزینه کنیم.

بعلاوه عبدالله جمادی پور، پیشکسوت فوتبال هرمزگان، اظهار کرد: بنده با خرید امتیاز تیم لیگ یکی برای فوتبال هرمزگان مخالفم و تجربه ثابت نموده و یک تیم رده بالایی وجود دارد تیم های رده پایین تر در نظر گرفته نمی گردد و تمامی نگاه ها به سمت تیم لیگ یکی می رود و دیگر شهرستان های هرمزگان دیده نمی شوند و به حاشیه می فرایند.

وی ادامه داد: زیرساخت ها در مناطقی مثل رودان و میناب با مسائل عدیده ای رو به رو هستیم و در امکانات اولیه به جای مانده ایم.

جمادی پور در خاتمه گفت: سیاست هیات مدیره هر باشگاه پس از تغییرات ممکن است دستخوش تغییراتی خواهد شد و تضمینی نیست به طور حتم برنامه ها همچون روز نخست تداوم داشته باشد.

بعلاوه سالفی، مدیرعامل باشگاه خلیج فارس میناب، اظهار کرد: نگاه استاندار هرمزگان به توسعه ورزش حرفه ای در استان قابل تقدیر است و باید جامعه ورزش از دولت منتخب بخواهد که تا خاتمه سال استاندار بماند و ببینیم این برنامه عملی خواهد شد یا نه.

وی ادامه داد: شیرین ترین لحظه برای فوتبالیست و مردم قهرمانی است که خودشان با سختی و رنج به آن برسند و رسیدن به امتیاز لیگ یکی با خریدن مزه ای ندارد.

سالفی اضافه نمود: باید ابتدا صندلی فوتبال هرمزگان را مشاهده کنیم و ببنیم شرایط تیم های شهرداری بندرعباس، خلیج فارس میناب و سایر تیم ها به چه صورت است و آیا سرمایه ای از لحاظ نیروی انسانی داریم که بخواهیم به آن تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه آیا تضمینی هست که بازیکنان هرمزگانی در سطح نخست کشور راضی می شوند برای نماینده استان در لیگ یک توپ بزنند؟، اظهار کرد: باید برنامه و نوع چتر حمایتی از تیم های لیگ دو و سه استان هرمزگان تعیین گردد و آیا امیدی هست که برخلاف وعده های گذشته این حمایت عملی گردد.

سالفی با اشاره به اینکه چه تضمینی هست که با حضور تیم لیگ یکی، تیم هایی چون شهرداری بندرعباس و خلیج فارس میناب نابود نشوند؟، توضیح داد: برای آنکه حسن نیت تعیین گردد و استاندار توانسته بنگاه های مالی را به پای کار برود، تیم های سراسر استان در لیگ کشوری را به هر یک از صنایع بدهد.

وی ادامه داد: اگر همین سرمایه به تیم های شهرداری بندرعباس و خلیج فارس میناب تزریق گردد توان صعود و حضور در لیگ های بالاتر داریم.

سالفی در خاتمه گفت: تیم آلومینیوم از لیگ سه کشور با حضور مدیر جوان بومی توانست به لیگ برتر صعود کند پس باید همان راه تداوم یابد.

در ادامه خیاطی، نماینده باشگاه هرنگ جوان بستک، اظهار کرد: بنده به علت عدم توسعه زیرساخت ها با خرید امتیاز لیگ یکی مخالفم زیرا سرمایه ای که حق تمامی ورزش و سراسر استان است صرف جای دیگری خواهد شد و این سبب عدم توسعه متوازن می گردد.

بعلاوه ایرانی، مدیرعامل باشگاه البدرکنگ، اظهار کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع بنگریم باید جلسات تخصصی تر برگزار گردد تا تصمیم صحیح و درستی برای سرمایه در نظر گرفته شده باشیم.

وی ادامه داد: حرکت استاندار و پای کار آمدن بنگاه های مالی قابل تقدیر است اما باید این سرمایه به درستی و با برنامه در سراسر استان هرمزگان توزیع گردد.

ایرانی توضیح داد: همه ما با بودن در سطح نخست فوتبال کشور موافقیم اما احتیاج دارد برنامه مناسب و راهبردهای آن ارائه گردد تا مبادا فردا با مسائل عدیده مالی و برنامه ای روبرو شویم.

وی اضافه نمود: احتیاج به یکسری اطلاعات بیشتر داریم تا در خصوص آینده شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان تصمیم گیری کنیم گرچه برای کار عظیم انجام دادن احتیاج به تجهیزات و زیرساخت مناسب داریم.

مدیرعامل باشگاه البدرکنگ با اشاره به اینکه اکر حمایتی صورت گیرد باید ببینیم خود باشگاه ها چه امکاناتی دارند و سپس برنامه ریزی مناسب انجام دهیم تا بتوانیم به پیروزیت دست یابیم، توضیح داد: اگر زیر پر و بال همین تیم های موجود را بگیریم به طور حتم می توانیم پیروزیت محتمل تری را ببینیم زیرا شهرداری بندرعباس، خلیج فارس میناب و البدر بندرکنگ خود دارای ساختار و ریشه هستند.

وی در خاتمه گفت: با بودن در سطح نخست فوتبال کشور موافقم اما نحوه و برنامه پیشرو آن بسیار مهم است و باید پس از آن تصمیم گیری گردد.

بعلاوه محمود رئیسی، فعال رسانه ای ورزشی استان هرمزگان، اضافه نمود: عدم حضور استاندار هرمزگان در این جلسه جای گلایه دارد و باید به نخبگان فوتبال هرمزکان احترام می گذاشتند و در این جلسه حضور پیدا می کردند.

وی اظهار کرد: برای خرید امتیاز اگر نخبگان موافقند باید اعلام گردد و اگر مخالفند باید اعلام گردد تا تکلیف شرکت صنایع پشتیبان در آینده تعیین گردد.

رئیسی با اشاره به اینکه با چینش افراد در کنونی در راس باشگاه مخالفم و باید از نیروهای توانمند بومی در راس باشگاه استفاده کنیم، توضیح داد: آقای کشفی سابقه بسیار مناسبی در ورزش کشور دارند و قصدی برای توهین به وی ندارم اما با توجه به تغییرات در دولت و اگر قرار است این شرکت صنایع پشتیبان باشد و آقای کشفی تغییر کند این تیم رها می گردد.

وی با بیان اینکه چرا آلومینیوم هرمزگان و البدرکنگ امروز نیستند به خاطر عدم حمایت استانداری هرمزگان در آن موقع بود، نام کرد: باید امتیازی خریداری شده تا به فولاد هرمزگان اختصاص یابد وقتی می بینیم این انگیزه در مجموعه فولاد هرمزگان افزایش یابد.

رئیسی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم انتها وعده ها را به خاتمه برسانیم و بالاخره بحث حمایت از ورزش هرمزگان را عملی ببینیم، اظهار کرد: اگر کسی توانست یک روز در دفتر هیات فوتبال بشیند واقعا جای تبریک دارد زیرا به علت خرابی تهویه گرمای شدید را شاهد هستیم و یکسال است دفتر کمیته داوران را باز ننموده ایم.

وی در خاتمه اعلام کرد: با خرید امتیاز موافقم اما احتیاج به برنامه و بازسازی اعضای هیات مدیره و توسعه زیرساخت ها دارد.

بعلاوه محمد کارگران، مدیر ورزش شرکت فولاد هرمزگان، اضافه نمود: آنچه در خصوص یک باشگاه حرفه ای فوتبال صحبت می کنیم و با سیرجان، اصفهان و خوزستان مقایسه می گردد باید ببینیم ضرورت کار چه بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها، افزایش دانش مربیان، منابع مالی پایدار و برنامه توسعه پایه چهار چالش جدی باشگاه های حرفه ای در کشور است، توضیح داد: اگر باشگاهی بوجود آید که بتواند این چهار چالش را در استان هرمزگان به خوبی ببیند و بتواند برنامه مناسبی را ترسیم کند به طور حتم شاهد شکوفایی فوتبال هرمزگان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر این موضوعات در برنامه باشد و برای عملی کردن آن برنامه ریزی صورت گیرد خرید امتیاز مناسب است وگرنه سود و ثمری ندارد، توضیح داد: با برنامه ارائه شده در این جلسه به طور حتم با خرید امتیاز لیگ یکی موافقم.

کاگران در خاتمه نام کرد: آموزشگاه سازی تنها به ساخت استادیوم نیست بلکه یک برنامه کلی و تشکیل یک ساختار دائمی و هدفمند است.

در ادامه اکبر چمنی، فعال دانشگاهی ورزشی، اضافه نمود: دیدگاه شخصی ام این است که خرید امتیاز یک خون آشامی است که اندک جذابیت ورزش هرمزگان را از بین می برد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه وجود باشگاه آلومینیوم هرمزگان و بازدید اجرا شده از مجموعه های ورزشی در کرمان، جهتی که برای شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان ترسیم شده به نتیجه نخواهد رسید.

چمنی با بیان اینکه هیچگاه در برنامه ای که اعلام شده شاهد توسعه متوازن را شاهد نخواهیم بود و باشگاه های دیگر لاغرتر شده و حمایت صنایع استان سلب می گردد، توضیح داد: چرا آلومینیوم هرمزگان بعد ده سال دیگر وجود ندارد زیرا سقفی زده شد که ستون ندارد زیرا نه ساختاری وجود دارد نه زیرساختی و در بحث دانش فنی هنوز به رشد بالا نرسیده ایم.

در ادامه روزبه زابلی، معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، اضافه نمود: تاسیس یک شرکت و حمایت صد در صدی در رده های مختلف طبق برنامه حرکت ارزنده و مناسبی است و با هیچ مقوله ای جز ورزش نمی توان جامعه ای را راضی و شاد کرد.

وی ادامه داد: اگر لیگ یک انگیزه برای فعالیت است، تیم ملی که انگیزه بیشتری است پس صرفا وجود تیم لیگ یکی خود انگیزه نیست بلکه باید از ظرفیت های موجود بهره گرفته گردد.

زابلی اعلام کرد: بضاعت فوتبال هرمزگان امروز همین هست که شاهد هستیم و هرسال در جا می زنیم و حتی در لیگ برتر فوتبال به میزان یک تیم نیروی انسانی نداریم گرچه در ورزش حرفه ای بومی و غیربومی معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه خریدن امتیاز تیم لیگ یکی کاری اشتباه است زیرا میوه را خریدیم اما درختی کاشته نشده است و پس از مدتی این میوه پوسیده می گردد، اظهار کرد: قیاس هرمزگان و سیرجان امری اشتباه و نشدنی است در شرایط کنونی زیرا هرمزگان در بحث اولیه با مشکل روبرو است.

زابلی در خاتمه گفت: اگر در پی هیجان و تزریق شادابی هستیم پس برویم امتیاز لیگ فزونی خریداری کنیم زیرا لیگ یک جذابیت ندارد.

بعلاوه رضا نوری زاده، پیشکسوت فوتبال هرمزگان، اظهار کرد: وقتی تیمی در رده لیگ برتر و یک نداریم در فدراسیون فوتبال هم صندلیی نداریم پس باید در پی حضور در رده های بالا باشیم تا مورد توجه قرار بگیریم.

وی ادامه داد: باید رونق را به فوتبال هرمزگان بازگردانیم و این موضوع با خرید امتیاز تیم لیگ یکی محقق می گردد گرچه رعایت سه نکته حائز اهمیت گرچه اقدام خرید امتیاز لیگ یکی کار عظیمی است.

نوری زاده در خاتمه اظهار کرد: نباید خرید امتیاز و حضور در سطح نخست فوتبال کشور سیاسی و منفعت طلبی باشد بلکه در پی فوتبال برنامه محور باشد و پله پله و اصولی حرکت کند و گام بردارد.

در ادامه عباس سرخاب، بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال تهران، اضافه نمود: راضیم که امروز شاهد حضور افرادی هستیم که تاریخ فوتبال هرمزگان را ساخته اند و حرکت استاندار هرمزگان در جهت احیای ورزش استان قابل تقدیر است.

سرخاب با بیان اینکه مگر می گردد برای نظر دادن در خصوص فوتبال و شرایط آن در پنج تا سه دقیقه خلاصه کنیم و به نتیجه برسیم، توضیح داد: کاش استاندار هرمزگان در این جلسه بود و به عظیمان فوتبال هرمزگان احترام قائل می شد.

وی با اشاره به اینکه اگر من با تشکیل تیم مخالفت یا موافقت کنم چه تاثیری برای آینده این شرکت فرهنگی ورزشی دارد بلکه نشست ها برگزار و تصمیم گرفته شده است، اضافه نمود: بنده که سمتی ندارم بلکه به احترام دعوت استاندار آمده اما صحبت های بنده نمی دانم چه تاثیری برای فرایند آینده باشگاه دارد.

سرخاب با بیان اینکه در جهت احیای ساختار فوتبال هرمزگان باید همگی یاری کنیم و باید از تجربه 40 ساله بنده در فوتبال کشور استفاده گردد، نام کرد: اگر ساختاری وجود نداشته باشد به طور حتم فوتبال حرفه ای بوجود نمی آید و محکوم به شکست است.

وی با اشاره به اینکه باید ببینیم برنامه ای که ارائه شد برای یک تیم است یا برای تمامی تیم های استان هرمزگان، اظهار کرد: در لیگ سه کشور فولاد هرمزگان وجود داشت تا به لیگ دسته اول رسید و به آلومینیوم المهدی هرمزگان رسید و تمامی مسئولان، مربیان و مردم متحد شدند تا آلومینیوم به لیگ برتر رسید.

سرخاب با بیان اینکه طی سالیان گذشته نه حمایتی از اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان شاهد بودیم نه از سوی سایر مسئولان تا شاهد رشد فوتبال هرمزگان باشیم، اضافه نمود: اگر در پی برداشتن گام و قدم جدی برای توسعه فوتبال هرمزگان هستیم، باید برنامه مکتوب و عملی داشته باشیم و طبق آن پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه باید در پی سرمایه گذاری در رده پایه باشیم تا آینده فوتبال هرمزگان را تضمین کنیم، توضیح داد: برای خرید امتیاز لیگ یک باید هزینه کنیم، سپس بازیکن جذب کنیم زیرا توان هرمزگان پر کردن کل نفرات یک تیم نیست پس این هزینه زیاد و باید واقع بین باشیم و با برنامه اصولی پیش برویم و به نیروهای توانمند بومی اعتماد کنیم.

این بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه نمود: لیگ برتر و لیگ یک احتیاج مبرم فوتبال هرمزگان است زیرا سبب رونق سایر بخش ها می گردد و افزایش نشاط و اشتغال را به همراه دارد اما نوع دستیابی به آن مهم است زیرا خریدن آن شکست است اما ساختن و رسیدن به آن امری تضمین نماینده برای تداومش خواهد بود.

وی ادامه داد: برای یک روز هم شده امیدوارم فوتبال هرمزگان یک دل و متحد شده تا شاهد باروری و توسعه فوتبال هرمزگان باشیم.

سرخاب با بیان اینکه باید تضمین داده گردد که صنایع سهامدار به مدت پنج سال از شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان حمایت خواهد نمود، اضافه نمود: جای تاسف دارد اداره کل ورزش و جوانان طی این مدت یکبار هم عظیمان فوتبال را برای برون رفت از بن بست گردهم دعوت نکرد.

بعلاوه ارسطو جهانداری، مدیرعامل اسبق باشگاه شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: فوتبال صنعت وارداتی است و باید الگو بگیریم که سایرین چه کردند امروز پیروز هستند و هرمزگان در جا می زند.

وی ادامه داد: اینکه صنایع برای حمایت از ورزش حضور پیدا کردند امری قابل ستایش و تقدیر است اما چه تضمینی وجود دارد که این حمایت ها استمرار داشته باشد.

جهانداری با بیان اینکه گستردگی برنامه های ارائه شده زیاد است و نمی توان این برنامه ها را همگی عملی کرد و بیشتر شعارگونه است، توضیح داد: اگر واقعا می خواهیم تیم لیگ یکی بخریم باید یک مجموعه صنعتی را متولی آن کنیم تا فردا روزی از زیر بار مسئولیتش در نرود.

وی ادامه داد: اگر واقعا تصمیم به خرید امتیاز نداریم، همین تیم شهرداری بندرعباس یا خلیج فارس میناب یا فولاد هرمزگان یا هرنگ جوان بستک را تقویت کنیم و عاملی برای رشد و توسعه آن باشیم.

جهانداری اعلام کرد: اگر تیم شهرداری بندرعباس مورد حمایت قرار گیرد به طور حتم فصل آینده شاهد صعود این تیم به لیگ خواهیم بود زیرا امروز با مسائل عدیده مالی روبرو است.

بعلاوه حسین جباری زاده، مدیرعامل سابق باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان، اضافه نمود: سال 90 در زمانی که آلومینیوم هرمزگان لیگ فزونی شد، بحثی به نام تیم صنایع مطرح شد زیرا تغییر مدیریتی در کارخانه آلومینیوم المهدی خواهان تداوم تیمداری نبود و تیم صنایع هم با تجربه اراک چندان پیروزیت نبود.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی که شرایط مناسبی نیست و تیمی نیست و با مسائل عدیده مالی روبرو هستیم شاید بناگذاری این شرکت مناسب باشد.

جباری زاده با بیان اینکه نباید از قبل پیش داوری کنیم و این طرح را محکوم به شکست کنیم، اظهار کرد: این شرکت صنایع خود خصوصی است و اگر قرار باشد این تیم خصوصی پول از صنایع بگیرد و به سایر تیم ها تزریق کند که دیگر خود باشگاه نیست بلکه بیشتر شبیه بنگاه خیریه است.

وی اعلام کرد: تمامی کوشش ما باید این باشد که یک اتفاق مثبت رخ بدهد و تا چه زمان باید در فوتبال درجا بزنیم و با مسائل عدیده دست و پا بزند.

جباری زاده با اشاره به اینکه استان هرمزگان پتانسیل بالاتری دارد و باید هیجان ایجاد کرد و با حضور در رده های بالا مجبور به ایجاد زیرساخت برسیم، توضیح داد: باید توقعات خود را بالا ببریم و خواسته هایمان را مانند سایر استان ها توسعه دهیم و نباید به کم قانع شویم زیرا هرمزگان توان و پتاسنیل بالایی دارد.

وی در خاتمه گفت: نباید خواسته مان را کوچک کنیم و باید به باشگاهی امثال فولاد مبارکه اصفهان برسیم که در 130 رشته ورزشی در حال فعالیت است.

بعلاوه مظفر خادمی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، اعلام کرد: باید از زحمات و حمایت های استاندار هرمزگان در طول 18 ماه گذشته برای تحقق چنین روزی تقدیر کنیم که با سختی های فراوان بالاخره حمایت بنگاه های مالی هرمزگان از ورزش در حال عملی شدن است.

وی اضافه نمود: در این جلسه شاهد نقدهای به سمت و سوی اداره کل ورزش و جوانان مطرح شد که به طور حتم این نقدها را آنالیز خواهیم کرد و با تشکیل کارگروه های مختلف نقاط ضعف را آنالیز نموده و می کنیم گرچه بحث های تخصصی باید در هیات های ورزشی مطرح گردد.

خادمی ادامه داد: گرفتن 20 میلیارد تومان از یک صنعت برای ما عظیم اما برای استان های همجوار تنها قرارداد یک سرمربی فوتبال است پس نباید برای ما تعجب آور باشد و برای همین 20 میلیارد تومان اینقدر جلسه بگذاریم.

این مقام مسئول نام کرد: در استان کرمان بالای 500 میلیارد تومان برای ورزش حرفه ای هزینه نموده اند اما در هرمزگان واکنش ها برابر همین 20 میلیارد تومان به گونه ای که انگار رقم سنگینی است.

وی در خاتمه گفت: به طور حتم تیمداری در رده های بالای لیگ های کشوری یک احتیاج است و باید از افراد حاضر در این جمع برای تصمیم گیری های مناسب استفاده و بهره گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گزارش خبرنگاران از نشست منتخبین جامعه فوتبال هرمزگان؛ بایدها و نبایدها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران از نشست منتخبین جامعه فوتبال هرمزگان؛ بایدها و نبایدها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید