5 ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب به رنگ بنفش

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رنگ بنفش جزء رنگ های فرعی در چرخه رنگ ها به شمار میرود و از ترکیب رنگ های قرمز و آبی حاصل میگردد. از نظر روانشناسی این رنگ حالتی معنوی و سرشار از آرامش در فرد ایجاد میکند. این رنگ شاد میتواند دکوراسیونی بی نظیر, جذاب و خلاق در خانه به وجود آورد. از ویژگی شاخص رنگ بنفش این است که می تواند خلاقیت را به تصویر بکشد و تمام دغدغه ها و خستگی یک روز کاری را برطرف کند. از این رنگ میتوان در تمام قسمت های خانه چه در فضای داخلی و چه بیرونی استفاده نمود, البته باید با رنگ هایی که با آن هماهنگی دارند ترکیب گردد.

5 ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب به رنگ بنفش

در این نوشته سعی شده پنج نمونه از دکوراسیون اتاق خواب که با رنگ بنفش طراحی شده به شما معرفی گردند. ترکیب رنگ های به کار رفته در این دکوراسیون ها میتوانند ایده های جدیدی برای استفاده از رنگ بنفش در اختیار شما قرار دهند. این ایده ها و مدل ها به توضیح زیر میباشند. با ما همراه باشید.

استفاده از رنگ بنفش در کنار رنگ متالیک زیبایی بی نظیری به فضای اتاق میبخشد. این ترکیب رنگی فضای اتاق را مدرن و شیک نشان میدهد. کاربرد رنگ بنفش در تاج تخت و بالشتک در کنار آینه نقره ای رنگ و میزهای پاتختی به رنگ متالیک دکوراسیونی لوکس و خلوت ایجاد کرده که مورد پسند افراد با روحیه آرام قرار خواهد گرفت.

گاهی اوقات استفاده از رنگ بنفش در بیشتر اجزای اتاق, دکوراسیونی زیبا پدید می آورد. به تصویر زیر نگاه کنید. همانطور که مشاهده میکنید استفاده از رنگ بنفش در روتختی, بالشتک ها, کاغذ دیواری و تاج ایستاده پشت تخت, زیبایی بی نظیری در این اتاق خواب ایجاد کرده است.

وقتی شما ته رنگی از رنگ های آبی و بنفش را با هم در دکوراسیون اتاق خواب به کار میبرید حسی سرشار از نرمی و آرامش ایجاد میکنید که با اکثر تم های دکوراسیون داخلی سبک معاصر همخوانی دارد. رنگ های سرد آبی, سبز و بنفش به دلیل ویژگی آرام بخش خود معروف هستند.

اگر اتاق خواب شما بسیار کوچک است و میخواهید آن را به اتاقی زیبا برای میهمان تبدیل کنید بهتر است از رنگ بنفش استفاده نمائید. رنگ سفید دیوارها باعث شده فضای اتاق بسیار دلگشا به نظر بیاید و فرشی که در کف اتاق پهن شده بافتی دوست داشتنی در دکوراسیون پدید آورده است. پالت رنگ های به کار رفته در دکوراسیون این اتاق از رنگ های سفید, بنفش و خاکستری تشکیل شده و فضای آن را به مکانی دنج و فارغ از هرج و مرج تبدیل کرده است.

استفاده از رنگ بنفش در رنگ آمیزی سقف نیز ایده ای مناسب برای تکمیل دکوراسیون بنفش رنگ است. اگر پالت رنگی خود را صرفاً محدود به رنگ سفید و بنفش کنید و تنها از ترکیب رنگ های دیگر به ندرت استفاده نمائید, حتی الامکان در موارد جزئی, روشنی و تازگی را در فضا ایجاد خواهید کرد.

منبع: ساختمانچی

به "5 ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب به رنگ بنفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب به رنگ بنفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید