80 درصد ارزش کل بورس در اختیار تنها 25 درصد بنگاه هاست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، حسین صمصامی گفت: حدود 80 درصد ارزش کل بورس در اختیار تنها 25 درصد بنگاه ها بوده است یعنی در قسمت عرضه سهام 25 درصد بنگاه ها حدود 80 درصد ارزش کل بورس را در اختیار دارند.

80 درصد ارزش کل بورس در اختیار تنها 25 درصد بنگاه هاست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، حسین صمصامی، سرپرست اسبق وزارت اقتصاد اظهار گفت: با بررسی که در انتهای دهه اول اردیبهشت ماه سال جاری انجام دادیم معلوم شد در حدود 80 درصد ارزش کل بورس در اختیار تنها 25 درصد بنگاه ها بوده است یعنی در قسمت عرضه سهام 25 درصد بنگاه ها حدود 80 درصد ارزش کل بورس را در اختیار دارند.

وی بیان نمود: این قصه نشان می داد در طرف عرضه یک ساختار ناهمگونی وجود دارد و بعضی از بنگاه ها قدرت بسیار بالایی در قیمت گذاری سهام دارند به هر حال احتمال هرچیزی در این زمینه ممکن است بروز و ظهور پیدا کند.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد اضافه نمود: در بحث تقاضا هم کمتر از 10 شخصیت حقوقی فعال در بورس هستند که به عنوان تقاضا کنندگان اصلی این بازار محسوب می شوند. عمده تقاضاکنندگان در بازار سهام حقوقی های هستند. ارزش دارایی این شخصیت ها حقوقی بیش از 500 هزار میلیارد تومان است که با این دارایی ها معامله می کنند. ناگفته نماند 500 هزار میلیارد تومان معادل بودجه عمومی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "80 درصد ارزش کل بورس در اختیار تنها 25 درصد بنگاه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد ارزش کل بورس در اختیار تنها 25 درصد بنگاه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید