آمریکا بدنبال موشک مافوق صوت برای مقابله با چین و روسیه

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، نیروی دریایی آمریکا در کوشش برای افزایش قدرت خود و در راستای مقابله با چین و روسیه موشک مافوق صوت بدست بیاورد.

آمریکا بدنبال موشک مافوق صوت برای مقابله با چین و روسیه

یک دریاسالار ارشد نیروی دریایی آمریکا بیان کرد این نیرو در حال توسعه قدرت خود برای مقابله با موشک های مافوق صوت روسیه و چین است.

به گزارش سی ان ان، این مقام ارشد آمریکایی با بیان آنکه پیشرفت های مسکو و پکن در زمینه موشکی نگران نماینده است، گفت: نیرو های دریایی آمریکا سیستم های انرژی راهنمایی شده به عنوان دفاع بالقوه را تقویت می نمایند تا بتوانند برای مقابله با تهدید های چین و روسیه از آن ها بهره گیرند.

او در جریان رویدادی در بنیاد هریتیج این اظهارات را بیان می کرد و در ادامه اضافه کرد: توسعه سیستم هایی که از لیزر های پرانرژی یا امواج مایکروویو با قدرت بالا برای از بین بردن یک تهدید استفاده می نمایند، اولویت اصلی نیروی دریایی است. از نقطه نظر تدافعی، ما روی تهدید متمرکز هستیم و آن را نادیده نمی گیریم. روسیه و چین هر دو در حال توسعه این قابلیت ها هستند و به زودی این قابلیت ها را به کار خواهند گرفت.

موشک های مافوق صوت که با سرعت 5 برابر صوت یا سریعتر حرکت می نمایند، چالشی منحصر به فرد برای سیستم های دفاعی آمریکا به شمار می فرایند. آن ها بسیار سریعتر از موشک های سنتی پرواز می نمایند، و مانند موشک های بالستیک در راستا های قابل پیش بینی پرواز نمی نمایند و به همین علت شناسایی و رهگیری آن ها را بسیار دشوارتر است.

سیستم های انرژی راهنمایی شده که از لیزر یا فرستنده های مایکروویو برای تخریب یک سیستم یا مختل کردن الکترونیک آن استفاده می نمایند، یک گزینه بالقوه برای دفاع در برابر سلاح های مافوق صوت هستند.

این در حالیست که تیرماه امسال تیم گورمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیان کرد که آزمایش تازه یک موشک مافوق صوت آمریکا در استان هاوایی به علت نقص فنی در هنگام پرتاب با شکست روبرو شد.

این دومین کوشش ناموفق برای آزمایش موشک ها از برنامه Conventional Prompt Strike (CPS) بود که بر اساس آن شرکت لاکهید مارتین در کوشش است تا سلاح هایی با قابلیت پرواز با سرعت 5 برابر صوت و بالاتر برای استفاده از زیردریایی ها و کشتی های سطحی توسعه دهد.

وبلاگ خبری گردشگری بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمریکا بدنبال موشک مافوق صوت برای مقابله با چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بدنبال موشک مافوق صوت برای مقابله با چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید