ابقای سفیر انگلیس در آمریکا، تنش ها میان واشنگتن و لندن افزایش پیدا می نماید؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، ترزا می،نخست وزیر انگلیس با وجود انتقادهای تند ترامپ اعلام نموده که سفیر این کشور در آمریکا هم چنان در سمت خود باقی خواهد ماند. افشای ایمیل های سفیر انگلیس که در آن به انتقاد از ترامپ پرداخته بود این روزها به بحث اصلی میان لندن و واشنگتن تبدیل شده است.

ابقای سفیر انگلیس در آمریکا، تنش ها میان واشنگتن و لندن افزایش پیدا می نماید؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خبری گردشگری به نقل رویترز سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است که ترزا می در نشست با اعضای کابینه اش بر روابط پایدار و ویژه میان انگلیس و آمریکا تاکید نموده اما گفته است که سر کیم داروک،سفیر انگلیس در آمریکا هم چنان با حمایت کامل نخست وزیر به کار خود در این کشور ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر بریتانیا در واشنگتن گفته است که دیگر با او کار نخواهیم کرد. ترامپ در رشته توئیتی شب گذشته با انتقاد تندی از می نوشت: من به شدت از نحوه مدیریت برگزیت توسط نخست وزیر ترزا می انتقاد داشته ام. او و نمایندگانش واقعا چه وضع آشفته ای درست نموده اند. من راه را به او نشان دادم، اما او تصمیم گرفت راستا دیگری را در پیش بگیرد. من سفیر را نمی شناسم، اما او فردی مورد علاقه در آمریکا نیست. ما دیگر با او کار نخواهیم کرد. خبر خوب برای بریتانیا اینکه نخست وزیر جدیدی خواهند داشت. درحالی که من کاملا از دیدار رسمی ماه پیش از این کشور لذت بردم، اما این ملکه بود که بیش از هر کس تحسین مرا برانگیخت!

در ایمیل های افشا شده سفیر انگلیس دولت ترامپ را بی منطق، متزلزل و ناکارآمد توصیف نموده است.

در یکی از پیام های ارسال شده در ماه گذشته سر کیم داروک سیاست های آمریکا در مورد ایران را هم غیرمنسجم و سردرگم معرفی نموده است. سفیر انگلیس همچنین در مورد ادعای دونالد ترامپ که به صورت علنی خاطرنشان کرد 10 دقیقه پیش از حمله به نقاطی در ایران که بخاطر کشته شدن 150 نفر آن را متوقف کرد نیز می گوید که چنین ادعایی با واقعیت هم خوانی ندارد.

او همچنین گفته است ترامپ هرگز به طور کامل موافق حمله تلافی جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می داند. او همچنین در یکی از ایمیل هایش می نویسد که کاخ سفید تحت کنترل دونالد ترامپ به طور خاصی ناکارآمد است.

5050

منبع: خبرآنلاین

به "ابقای سفیر انگلیس در آمریکا، تنش ها میان واشنگتن و لندن افزایش پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابقای سفیر انگلیس در آمریکا، تنش ها میان واشنگتن و لندن افزایش پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید