معرفی یک دیپلمات آمریکایی برای احراز پست مهم در سازمان ملل

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس جمهور آمریکا معاون فرستاده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی را برای یک سمت مهم در سازمان ملل معرفی نموده است.

معرفی یک دیپلمات آمریکایی برای احراز پست مهم در سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری به نقل از رویترز، کاخ سفید روز سه شنبه بیان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میخواهد تا آلکس وانگ معاون فرستاده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی را به عنوان نماینده ویژه امور سیاسی آمریکا در سازمان ملل معرفی کند.

بر اساس این گزارش، این تصمیم ترامپ در شرایطی اتخاذ شده است که نشست های وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی ماه های گذشته با هدف متقاعد کردن پیونگ یانگ برای دست کشیدن از تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی، بی نتیجه بوده است.

سی ان ان روز دوشنبه به نقل از 2 منبع مطلع اعلام نموده بود که ترامپ از عدم پیشرفت در مذاکرات کره شمالی ابراز یاس و دلسردی نموده و به مشاوران ارشد سیاست خارجی اش گفته است که دیگر تمایلی برای برگزاری یک نشست دیگر با رهبر کره شمالی پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ندارد.

مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی از سال گذشته تا به امروز به خاطر اختلافات دو طرف بر سر لغو تحریم ها و توقف برنامه های هسته ای و موشکی با بن بست روبرو شده است.

در حالی که کره شمالی از سال 2017 تا به امروز هیچ گونه بمب اتمی آزمایش ننموده است ولی یک گزارش محرمانه سازمان ملل روز دوشنبه نشان داده است که پیونگ یانگ همچنان به توسعه برنامه های موشک بالستیک و هسته ای ادامه داده که این مساله نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معرفی یک دیپلمات آمریکایی برای احراز پست مهم در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی یک دیپلمات آمریکایی برای احراز پست مهم در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید