تبریک دیرهنگام رئیس جمهور مکزیک به جو بایدن

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پس از اعلام رسمی پیروزی نامزد حزب دموکرات از سوی مجمع گزینشگران آمریکا، رئیس جمهوری مکزیک خاتمه به جو بایدن به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت.

تبریک دیرهنگام رئیس جمهور مکزیک به جو بایدن

از نشریه اسپانیایی ال پائیس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس دولت مکزیک، سه شنبه پس از اعلام نتایج رسمی از سوی کالج الکترال آمریکا، پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را به رسمیت شناخت.

لوپز اوبرادور که روابط خوبی با ترامپ داشت، پیش از این پیروزی بایدن را تا معلوم شدن نتیجه نهایی نپذیرفته بود و این موضوع انتقاداتی را هم در مکزیک و هم در آمریکا به راه انداخته و آینده روابط دو کشور را در هاله ای از ابهام فرو برده بود.

در حالی که تعدادی از سران دنیا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته بودند، رئیس جمهور مکزیک پیش از این گفته بود که منتظر نتایج رسمی نهایی انتخابات می ماند.

وی در این رابطه به رسانه ها اعلام نموده بود به دلیل ابهام در نتایج، عجله ننموده و منتظر می ماند و دلیل خود را احترام به حق معین سرنوشت از سوی ملت ها و عدم مداخله در امور داخلی واشنگتن براساس دیپلماسی مکزیک عنوان نموده بود.

رئیس جمهوری مکزیک در پی اعلام نتایج از سوی مجمع گزینندگان آمریکا به نفع بایدن، در پیغام تبریکی که برای وی ارسال کرد، برای ادامه روابط براساس سیاست خارجی و اصول اساسی متقابل، به ویژه مبتنی بر عدم مداخله جویی و حق معین سرنوشت ابراز امیدواری کرد.

آمریکا یکی از بزرگترین شرکای تجاری مکزیک است که حدود 90 درصد تولیدات خود را به همسایه اش صادر می نماید. حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، به رغم ضربات سهمگین همه گیری بر اقتصاد مکزیک که این کشور را به مرز رکود کشانده بود، بیش از 260 میلیارد دلار بوده است.

ماه گذشته و در پی اعلام پیروزی بایدن در رسانه های خبری که در پی آن بعضی از سران کشورهای مختلف دنیا، پیروزی بایدن را به او تبریک گفتند، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک خاطرنشان کرد تا اعلام نتایج رسمی، این پیروزی را به بایدن تبریک نخواهد گفت.

حال باید دید روابط دوجانبه واشنگتن-مکزیکو در چه مسیری پیش خواهد رفت. البته بایدن حرفه ای از 2002 که لوپز اوبرادور کاندیدای ریاست جمهوری مکزیک بود، این کشور را می شناسد. لوپز اوبرادور هم در اوایل نوامبر درباره بایدن گفته بود: او را بیش از 10 سال است که می شناسم. روابط بدی وجود ندارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تبریک دیرهنگام رئیس جمهور مکزیک به جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک دیرهنگام رئیس جمهور مکزیک به جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید