واکنش مکزیک به تهدید تجاری آمریکا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مقامات مکزیکی و آمریکایی در پی تهدید دونالد ترامپ برای وضع تعرفه های تنبیهی روی کالاهای کشور همسایه خود بر سر مشکل مهاجرت غیرقانونی، برای جلوگیری از اختلاف تجاری بزرگ پای میز مذاکره می نشینند.

واکنش مکزیک به تهدید تجاری آمریکا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، گراسیلا مارکز، وزیر اقتصاد مکزیک اظهار کرد که وی با ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا پنج شنبه گذشته بیان کرد که اگر مکزیک موج مهاجرت غیرقانونی را متوقف نکند، تعرفه تنبیهی را از 10 ژوئن روی واردات کالاهای مکزیکی وضع خواهد نمود.

دونالد ترامپ تهدید کرد از 10 ژوئن تعرفه پنج درصدی روی واردات کالاهای مکزیکی وضع خواهد نمود و این تعرفه هر ماه افزایش خواهد یافت و تا اول اکتبر به 25 درصد می رسد.

چنین تعرفه هایی به اقتصاد مکزیک که 80 درصد از صادراتش را به آمریکا روانه می نماید ضربه خواهد زد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک ابتدای هفته جاری بیان کرد که دولتش ممکن است با تشدید کنترل های مهاجرت موافقت کند تا مانع عملی شدن تهدید ترامپ گردد.

وی گفت که نتایج خوبی از مذاکرات هفته جاری در واشنگتن انتظار دارد.

مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک در رأس هیأتی به آمریکا می رود که مارکز نیز در آن حضور دارد.

هشدار ترامپ به دارایی های اقتصادی مکزیک و بازارهای سهام جهانی ضربه زد اما با مقاومت از سوی مدیران تجاری و قانون گذاران آمریکایی روبه رو شد که نگران تأثیر هدف قرار دریافت مکزیک هستند که اکنون یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا به شمار می رود.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در توئیتر خود دوباره به مکزیک تاخته و مکزیک را سو استفاده کننده از آمریکا خوانده بود که هرگز چیزی نداده بلکه گرفته است و تهدیدهای خود را تکرار نموده بود.

رئیس جمهور مکزیک شنبه هفته جاری اظهار کرد که مکزیک وارد جنگ تجاری نمی گردد اما اگر ترامپ تعرفه ها را اجرایی کند، دولتش برنامه ای آماده دارد اما به جزئیات آن اشاره نکرد. وی همچنین گفت که مکزیک این حق را برای خود محفوظ می نماید که برای حل این اختلاف به داوری حقوقی بین المللی مراجعه کند.

بر اساس گزارش رویترز، گروه های تجاری مکزیک از دولت این کشور خواستند در برابر تعرفه های ترامپ به اقدام متقابل دست بزند. گروه لابی کشاورزی مکزیک روز آدینه گفته بود اگر ترامپ تهدید خود برای تنبیه مکزیک را اجرا کند، دولت باید کالاهای کشاورزی از ایالت هایی که از حزب ترامپ حمایت نموده اند را هدف بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش مکزیک به تهدید تجاری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مکزیک به تهدید تجاری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید