اتصال بزرگ ترین بندر اقیانوسی ایران به شبکه گاز

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اتصال چابهار، بزرگترین بندر اقیانوسی ایران به شبکه گاز در دستور کار شرکت ملی گاز ایران است.

اتصال بزرگ ترین بندر اقیانوسی ایران به شبکه گاز

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ خبری گردشگری، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در کنار ساخت و توسعه شبکه گاز استان سیستان و بلوچستان، اتصال چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، یکی دیگر از برنامه های در دست اجرای شرکت ملی گاز ایران است، تاکید نمود: با ساخت خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار، علاوه بر گازرسانی به نیروگاه های برق چابهار و کنارک و توقف مصرف سوخت مایع در این واحدها، زمینه گازرسانی به صنایع پتروشیمی مکران هم فراهم می گردد که این خط لوله در چهار قطعه مراحل مختلف ساخت را پشت سر می گذارد.

وی در ادامه با اعلام این که وزارت نفت برای توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان با محدودیت تامین منابع اقتصادی روبرو نخواهد شد، گفت: با حمایت وزیر نفت، بر اساس مصوب شورای اقتصاد و بند ق بودجه سال 93، امکان سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

معاون وزیر نفت با یادآوری این که تمامی هزینه های سرمایه گذاری در ساخت و توسعه شبکه گاز استان سیستان و بلوچستان از محل جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع جبران خواهد شد، اضافه نمود: با توسعه شبکه گاز، مصرف سوخت مایع به ویژه گازوئیل در سبد سوخت نیروگاه ها و گازمایع در سبد سوخت مشترکان خانگی و تجاری به حداقل کاهش می یابد.

تربتی در خاتمه، یادآور شد: افزون بر شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، 4 شرکت گاز استانی در توسعه گازرسانی استان مشارکت دارند و با این همکاری گسترده، شاهد کاهش زمان توسعه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اتصال بزرگ ترین بندر اقیانوسی ایران به شبکه گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال بزرگ ترین بندر اقیانوسی ایران به شبکه گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید