برگزاری ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا در دانشگاه زنجان

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرنگاران/زنجان ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا به صورت مجازی از 22 تا 24 مهرماه در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

برگزاری ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا در دانشگاه زنجان

ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های جهان UI Green Metric World University Rankin در تاریخ 22 تا 24 مهرماه سال جاری به صورت مجازی در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

در سال 2016، از سوی کمیته مدیریت شبکه رتبه بندی دانشگاه های جهان یو.آی گرین متریک برنامه ریزی شد که این کارگاه بین المللی در دانشگاه زنجان برگزار شود. این رویداد بین المللی در سال 2020 با موضوع مسئولیت دانشگاه ها در قبال آرمان های توسعه پایدار و چالش های پیچیده جهان را برای خود برگزید، این موضوع به همه افراد کمک می کند تا تعهد خود را نسبت به مدیریت چالش های پیچیده جهان نشان داده و در برآورده کردن آرمان های توسعه پایدار نقش داشته باشند.

این کنفرانس بین المللی با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و با مشارکت دانشگاه اندونزی و شبکه گرین متریک برگزار خواهد شد، گفتنی است با توجه به لزوم مدیریت زمان و مشارکت حداکثری، مقالات شفاهی از ساعت 15 تا 17.30 روزهای مذکور در چهار جلسه موازی از طریق ویدئو کنفرانس ارائه خواهند شد.

یکی از رسالت های نوین دانشگاه های جهان؛ نقش آن ها در توسعه پایدار در سطوح ملی و بین المللی مطرح شده که در این زمینه مجامع بین المللی از دانشگاه ها انتظار دارند، نه تنها بخش های مختلف درون دانشگاه را به صورت پایدار مدیریت کنند، بلکه به واسطه پژوهش، آموزش، توسعه نوآوری ها و ارائه راهبردها از ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، نقش به سزایی در جامعه محلی، ملی و بین المللی ایفا کنند.

دانشگاه اندونزی (UI) از سال 2010 رتبه بندی دانشگاه های جهان را در راستای سنجش تلاش های توسعه پایدار دانشگاه های جهان بنیان نهاد و به نام UI GreenMetric World University Rankings نامیده شد و شرکت دانشگاه ها در رتبه بندی مذکور از 95 دانشگاه از 35 کشور در سال 2010 به 780 دانشگاه از 85 کشور جهان در سال 2019 رسیده است.

دانشگاه زنجان به عنوان اولین دانشگاه از ایران، در سال 2012 در این رتبه بندی شرکت کرده و اکنون دارای رتبه 48 در جهان و رتبه اول در ایران (بین 22 دانشگاه ایرانی شرکتکننده) است، قابل ذکر است دانشگاه زنجان به عنوان عضو هیات مدیره و مرجع ملی این شبکه انتخاب شده است.

این نهاد بین المللی هر سال کنفرانسی را با حضور روسا یا کنندگان ارشد دانشگاه های جهان در یکی از کشورها برگزار می کنند، بر اساس تصمیم مجمع عمومی آن که در سال 2016 در کشور اندونزی برگزار شد، میزبانی این کنفرانس بین المللی در سال 2020 به دانشگاه زنجان به عنوان کننده کشور ایران واگذار شد که فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات و تبادل تجارب بین المللی در کشور فراهم می کند.

گفتنی است، تا به امروز حدود 300 نفر از روسا، معاونان یا کنندگان بیش از 100 دانشگاه جهان (از 40 کشور) در این کنفرانس ثبت نام کرده اند و حدود 100 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا در دانشگاه زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا در دانشگاه زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید