بعیدی نژاد اعتماد عمومی به اخبار بی.بی.سی را به چالش کشید

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، لندن - خبرنگاران - حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیغام هایی در توییتر، اعتبار اخبار شبکه بی.بی.سی را به دلیل دریافت بودجه دولتی به چالش کشید و مطرح نمود که از هر 6 نفر در انگلیس فقط یک نفر به اخبار و تحلیل های این شبکه اعتماد دارد.

بعیدی نژاد اعتماد عمومی به اخبار بی.بی.سی را به چالش کشید

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، بعیدی نژاد روز پنجشنبه در اولین پیغام توییتری خود نوشت: بی.بی.سی فارسی نمی تواند یک شبکه خبری مستقل باشد، چون هزینه های آن از بودجه عمومی کشور تامین می گردد، بنابر این فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است.

وی افزود: کمیته ای از مجلس بریتانیا نیز سه سال قبل از راه اندازی این شبکه، مؤکدا به شبکه بی.بی.سی توصیه نموده بود که برای ایجاد تغییرات سیاسی در ایران به ایجاد سرویس فارسی اقدام نماید.

راب مکر سفیر انگلیس در تهران در پاسخ به این توییت ادعا کرد: بی بی سی کاملاً به لحاظ سردبیری مستقل است. به همین خاطر است که در سطح دنیا همیشه به عنوان یکی از منابع خبری مورد اعتماد ارزیابی می گردد.

بعیدی نژاد سپس سندی را توییت کرد که در آن نوشته است: سرویس دنیای بی.بی.سی به وسیله عوارض تلویزیون در انگلیس تأمین می گردد، درعین حال بودجه ای معادل 289 میلیون پوند از سوی دولت به این شبکه تخصیص داده شده که ظرف مدت پنج سال تا سال 2020 پرداخت می گردد.

سفیر ایران افزود: اما در مورد اعتماد عمومی به این شبکه، بر اساس آنالیز های رسانه ای در انگلیس، از هر 6 نفر در این کشور فقط یک نفر به اخبار و تحلیل های بی.بی.سی اعتماد دارد.

بعیدی نژاد پیشتر هم در انتقاد به بعضی اخبار بی.بی.سی فارسی توییت هایی را منتشر و مراتب اعتراض خود را اعلام نموده است.

اروپام ** هـ ن **1651

منبع: ایرنا

به "بعیدی نژاد اعتماد عمومی به اخبار بی.بی.سی را به چالش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد اعتماد عمومی به اخبار بی.بی.سی را به چالش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید