تأکید رئیس جمهور قرقیزستان بر استفاده از جوانان برای ترویج ارزش های ملی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس جمهور قرقیزستان گفت: با توجه به اینکه اکثریت جمعیت قرقیزستان را جوانان تشکیل می دهند ایجاد اتحادیه های جوانان با هدف ترویج ارزش های ملی ضروری است.

تأکید رئیس جمهور قرقیزستان بر استفاده از جوانان برای ترویج ارزش های ملی

به گزارش خبرنگار وبلاگ خبری گردشگری در بیشکک سورانبای جین بیک اف رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم بیست و پنجین سالگرد تأسیس انجمن اقوام این کشور برنامه پنجگانه برای رسیدن به وحدت قومی را تشریح کرد.

وی گفت: در مرحله اول باید زبان قرقیزی به عنوان زبان دولتی و پل ارتباطی بین اقوام مختلف توسعه یابد و برای رسیدن به این هدف جشنواره های فرهنگی، موسیقی و غیره برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با توجه به اینکه اکثریت جمعیت قرقیزستان را جوانان تشکیل می دهند ایجاد اتحادیه های جوانان با هدف ترویج ارزش های ملی ضروری است.

جین بیک اف توضیح داد: در مرحله سوم تقویت نقش انجمن اقوام قرقیزستان و حضور این مؤسسه در فرآیند حل مسائل موضوعی کشور ضروری است و در ارتباط با این پیشنهاد برگزاری کنکور سالانه برنامه های اجتماعی- فرهنگی را می دهم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در مرحله چهارم باید مواضع انجمن اقوام قرقیزستان به وسیله توسعه روابط مالی، بشردوستانه و غیره با مؤسسه های اتباع قرقیز حاضر خارج از کشور تقویت گردد.

وی گفت: در مرحله پنجم لزوم فعالیت بیشتر انجمن اقوام قرقیزستان در استان ها دیده می گردد.

جین بیک اف توضیح داد: برای رسیدن به اهداف ذکر شده باید دولت و اجتماع باهم کوشش کند.

امروز در شهر بیشکک مراسم بیست و پنجمین سالگرد تأسیس انجمن اقوام قرقیزستان با حضور 750 مقام رسمی، نمایندگان این انجمن و مهمانان خارجی برگزار گردید.

در این جلسه نمایندگان انجمن اقوام اوراسیا، روسیه، قزاقستان، مهمانان از ازبکستان، تاجیکستان، سفیران کشورهای مقیم در قرقیزستان حضور داشتند.

شایان ذکر است که انجمن اقوام قرقیزستان مؤسسه ای با هدف تقویت روابط بین اقوام و حفظ آداب، رسوم و فرهنگ مردمان ساکن در قلمروی قرقیز است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "تأکید رئیس جمهور قرقیزستان بر استفاده از جوانان برای ترویج ارزش های ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید رئیس جمهور قرقیزستان بر استفاده از جوانان برای ترویج ارزش های ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید