تلاش گوایدو برای باز کردن پای پنتاگون به ونزوئلا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رهبر مخالفان ونزوئلا خواستار دیدار با مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا شده است.

تلاش گوایدو برای باز کردن پای پنتاگون به ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری به نقل از رویترز، خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا روز شنبه در اظهاراتی گفت: از فرستاده ویژه ام در آمریکا خواسته ام تا با مقام های پنتاگون دیدار کند تا از این طریق برای یافتن یک راهکار با هدف خاتمه دادن به بحران سیاسی ونزوئلا همکاری کنیم.

وی در ادامه افزود: اظهاراتی را از مقام های چینی دریافت کرده ام که نشان می دهد پکن آماده پیوستن به تلاش های دیپلماتیک بین کشورهای اروپایی و آمریکایی موسوم به گروه تماس بین المللی است تا برای خاتمه دادن به این بحران همکاری کند.

حمایت کشورهای غربی از گوایدو موجب تشدید بحران سیاسی ونزوئلا شده است. هفته گذشته گوایدو سعی کرد تا با حمایت تعداد معدودی از فرماندهان ارتش، دولت قانونی و مشروع نیکولاس مادورو را با یک کودتای برنامه ریزی شده سرنگون کند ولی این توطئه با شکست روبرو شده است.

کشورهای غربی خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ونزوئلا شده اند ولی مادورو تاکنون تسلیم این درخواست و فشارها نشده است.

گوایدو پیش از این در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی نیز گفته است که شاید از مداخله نظامی آمریکا برای حل و فصل بحران ونزوئلا استقبال کنم.

وی افزود: به فرستاده مان در آمریکا دستور داده ام تا هر چه سریعتر با مقام های پنتاگون دیدار کرده و یک رابطه مستقیم را با وزارت دفاع آمریکا برقرار کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها گفته است که همه گزینه ها علیه ونزوئلا روی میز است.

فرماندهی جنوبی پنتاگون نیز با انتشار توئیتی اعلام کرده است که حاضر به مذاکره درباره چگونگی حمایت از نقش آینده فرماندهان ارشد ارتش ونزوئلا برای برقراری مجدد نظم قانونی در این کشور است، البته هر وقت که گوایدو درخواست کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تلاش گوایدو برای باز کردن پای پنتاگون به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش گوایدو برای باز کردن پای پنتاگون به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید