تمایل تجار به فروش محصول خارجی به فراوری ضربه زد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرنگاران: مدیر بازاریابی چینی زرین ایران با اشاره به اینکه بیش از 1200 نفر در مجموعه فراوری چینی زرین مشغول فعالیت هستند گفت: فراوری نمایندگان باید با برنامه دراز مدت با محصولات ترکیه، مالزی یا کره جنوبی رقابت نمایند.

تمایل تجار به فروش محصول خارجی به فراوری ضربه زد

مسعود قصاعی در گفت وگو با خبرنگار مالی وبلاگ خبری گردشگری، درباره وضعیت بازار چینی در کشور گفت: ایران در سال های گذشته با فراز و نشیب های بسیاری در عرصه مالی همراه بوده است. تورم 30 تا40 درصدی در سال های 90 و 91 با کاهش شدید ارزش پول ملی اقتصاد را با آسیب همراه کرد. با روی کار آمدن دولت تدبیر بخشی از این مسائل حل شد.

وی با بیان اینکه سال 93 به واسطه کاهش قیمت نفت، بودجه انقباظی دچار رکود بود اضافه نمود: پیش بینی می گردد که وضعیت رکود در سال 94 هم ادامه دار باشد. بازار جهانی یک بازار رقابتی شدید است.

قصاعی با بیان اینکه طی 20 سال گذشته در صنایع مختلف جهان محصولات مختلفی فراوری شده است اظهار کرد: طی این سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است که همه ناشی از رقابت شدید است. شرکت ها برای حفظ بقای خود باید هر روز در فضای رقابتی به بهبود کیفیت محصولشان توجه نمایند.

مدیر عامل چینی زرین ایران با بیان اینکه چاره ای نداریم جز اینکه خود را با اقتصاد جهانی وفق دهیم بیان نمود: فراوری نمایندگان باید برنامه های دراز مدتی داشته باشند تا بتوانند با محصولات خوب جهانی یا حداقل کشورهایی مانند ترکیه، مالزی یا کره جنوبی رقابت نمایند. برای عبور از بحران همه باید به وظایف خود عمل نمایند، باید اعتماد مردم جلب گردد.

وی ادامه داد: فراوری نمایندگان ضمن نوآوری باید محصولات با کیفیت فراوری نمایند و به علاوه تبلیغ و اطلاع رسانی درست و کافی در جهت فرهنگ سازی را در دستور کار خود قرار دهند. فروشندگان هم با اطلاع کامل از پیشینه، افتخارات و کیفیت محصولات، باید نقش خود را در معرفی هرچه بهتر محصولات با کیفیت داخلی همچون چینی زرین ایران به مصرف نماینده ایفا نمایند.

قصاعی تأکید کرد: خریداران باید با خرید محصولات داخلی با کیفیت از فراورینمایندگان و تجار ایرانی حمایت نمایند و متوجه باشند که با خرید یک محصول ایرانی به اشتغال جوانان ایرانی یاری خواهند کرد.شعری را پدرم همیشه می خواند و اکنون باید در برنامه خود قرار دهیم. از مال وطن اگر بلایی بخری، به زان که ز بیگانه طلایی بخری.

وی با بیان اینکه تمایل تجار به فروش محصول خارجی برای کسب درآمد بیشتر از یک سو و پرهیز مصرف نمایندگان از خرید محصولات داخلی از سوی دیگر دو عامل اصلی در فلج ماندن فراوری است اضافه نمود: بعضی مردم ترجیح می دهند که حتی جنس با کیفیت و مرغوب ایرانی را خریداری ننمایند و به سمت اجناس بی کیفیت خارجی می روند. فراورینمایندگان هم در شکل گیری این فرهنگ سهیم هستند. در دهه 60 و در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود و اجناس کمیاب و کوپنی عرضه می شد به امید اینکه مردم هرچه موجود باشد را می خرند، اقدام به فراوری کالاهای نامرغوب کردند. ولی ما امروز باید کوشش کنیم تا این نگاه تغییر کند و بتوانیم اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانیم.

مدیر عامل چینی زرین ایران با اشاره به اینکه برای بیش از 1200 نفر شغل ایجاد نموده ایم بیان نمود:کلیه افراد از زمان ورد به این مجموعه تحت آموزش قرار می گیرند و تا روزی که از این مجموعه جدا شدند مهارتی برای فعالیت در سایر مجموعه ها را داشته باشند. چینی زرین ظرفیت فراوری با ظرفیت بیشتر را به شرط حمایت مصرف نمایندگان دارد.

پ

منبع: تسنیم

به "تمایل تجار به فروش محصول خارجی به فراوری ضربه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل تجار به فروش محصول خارجی به فراوری ضربه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید