توزیع 245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران در اصفهان

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت:245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران از ابتدای سال جاری تا به امروز در استان اصفهان توزیع شده است.

توزیع 245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران در اصفهان

مهدی نیلفروش، امروز در نشستی با حضور وبلاگ خبری گردشگری گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان متولی تنظیم بازار نهاده های دامی، فراورده های پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت، مرغ و تخم مرغ و در برخی از مواقع حتی شیر فراوریی دامداران را خریداری می نماید.

او اضافه نمود: در حوزه نهاده های دامی، وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام این است که به صورت مصوب، 10 درصد از احتیاج فراوریکنندگان استان را تأمین کند که این اندازه در سال گذشته به 30 درصد نیز رسیده بود. این نهاده ها شامل سویا، ذرت و جو بوده که پس از ترخیص از بنادر به استان منتقل شده که یا به صورت مستقیم به دست مرغداران ارسال شده و یا در انبار ها ذخیره سازی می گردد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: از سه ماه پیش تا به امروز 3،506 رأس گوساله به وزن 890 تن به ارزش 194 میلیارد تومان خریداری شده است. بعلاوه 6،660 رأس بره نر پرواری با وزن 130 تن به ارزش 280 میلیارد ریال خریداری شده است.

نیلفروش تاکید نمود: در سال گذشته موضوع خرید دام عشایر به طور ویژه دنبال شد و نزدیک به پنج هزار تن گوشت بره، میش و بز مازاد عشایر خریداری شد، اما تا به امروز ابلاغی برای خرید دام مازاد آن ها به استان نشده است.

او با بیان اینکه با مردمی سازی یارانه ها پیش بینی شده بود که پس زدگی در بازار گوشت اتفاق بیفتد، گفت: به جهت یاری به دامداران، نرخ های مناسبی معین شد تا فراوری آن ها با مشکل روبه رو نگردد؛ اصفهان دومین استان کشور است که با نرخ های بالا گوشت را از دامداران خریداری می نماید.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری نزدیک به 8،000 تن به ارزش 4،420 میلیارد ریال گوشت مرغ خریداری شد. با توجه به ذخایر سال گذشته نزدیک به 13 هزار تن موجودی گوشت مرغ منجمد در استان موجود است.

توزیع 245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران از ابتدای سال جاری

او با بیان اینکه 245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران از ابتدای سال تا به امروز، توزیع شده است، گفت: توزیع نهاده در استان نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 61 درصد افزایش پیدا نموده است.

افزایش 146 درصدی توزیع مرغ و گوشت در استان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان ادامه داد: عرضه مرغ و گوشت قرمز در استان نسبت به سال گذشته 146 درصد افزایش داشته است. بیش از سه هزار تن گوشت مرغ و گوساله منجمد و 80 تن گوشت بره در استان توزیع شده که بخشی از این آمار مربوط به ادارات و ارگان های دولتی است و به بازار مربوط نمی گردد. علاوه بر این بیش از 140 هزار شانه تخم مرغ وارداتی از ترکیه وارد شده است.

نیلفروش اضافه نمود: ازجمله اقدامات ویژه می توان به تأمین 121 هزار تن ظرفیت هشت واحد انباری در استان اشاره نمود؛ بعلاوه قرارداد هایی ازجمله استحصال 2،500 تن روغن و کنجاله با کارخانه روغن گلبهار و تحویل بیش از 66 هزار تن نهاده معوقه شرکت آریو تجارت منعقد شده است.

وبلاگ خبری گردشگری اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع 245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 245 هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید