جنجال های نوید محمدزاده، هانیه توسلی و جواد عزتی!
به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، گذشته از اتفاقاتی که در روز های اخیر در دنیای فرهنگ و هنر اتفاق افتاده، به سهولت می توان گفت که روز های اخیر روز های اظهارنظر های جنجالی و پرحاشیه بوده. صحبت ها و کامنت های ستارگانی که با اظهارنظرشان آتش در دنیای رسانه ها به پا نموده اند: نوید محمدزاده با متهم کردن یکی از سریال های این روز ها به پول پاشی، هانیه توسلی با اقامه دعوی علیه سانسور، بریتنی اسپیرز با رونمایی از داستان تراژیک زندگی اش و البته شارون استون با حرف هایی که درباره مریل استریپ زده و گفته که رسانه ها او را از سیاره دیگری حساب می کنند…
نوید علیه پول پاشی یک سریال!
البته پرحاشیه ترین اظهارنظر سلبریتی ها به خصوص در فضای رسانه ای فارسی متعلق به نوید محمدزاده بوده که در اینستاگرام اظهارنظر های کنایه آمیز حاشیه سازی مطرح نموده است. استوری هایی که بسیاری آن ها را به مخالفت با سریال زخم کاری تعبیر نموده اند.
ماجرای نوید محمدزاده از آنجا شروع شد که این بازیگر در یک استوری اینستاگرامی نوشت: چند می گیری تعریف کنی. نوید در ادامه در استوری دیگری که بعد از چند دقیقه حذف شد، بدون نام بردن از یک پروژه نوشت: به خاطر دوزار این قدر سطح سینما و بازیگری رو نیارین پایین. کار خوب فراوری کنین، وقت بذارین، زحمت بکشین، درست کار کنین، به شعور مخاطب احترام بذارید. این قدر هزینه واسه تعریف از محصول معمولی (نهایت معمولی) خودتون نکنید.
استوری های نوید محمدزاده اگرچه از پروژه یا بازیگر خاصی نام نبرده بودند، اما در فضای مجازی به مخالفت این بازیگر با سریال زخمِ کاری تعبیر شده اند. به خصوص که این روز ها دو مجموعه می خواهم زنده بمانم و زخم کاری توجه مخاطبان و رسانه ها را جلب نموده اند و نوید محمدزاده تا به امروز در طول انتشار سریال می خواهم زنده بمانم به بهانه های مختلف این سریال را تبلیغ نموده است!
استوری نویدمحمدزاده بازتاب فراوانی در میان کاربران فضای مجازی داشته و بسیاری آن را به این تعبیر نموده اند که حتی نوید محمدزاده هم مجبور شده به خبر ها و تعریف های پولیِ این روز ها واکنش نشان دهد. با اینکه عده ای هم این امر را ناشی از رویکردی غلط می دانند و آرزو نموده اند امیدوارم نوید محمدزاده خودش بیاد و ادعا کنه ادمین صفحه بدون هماهنگی با اون این مطلب رو گذاشته. باورش سخته بازیگری که می تونست به افق های بالاتر از ایران در بازیگری فکر کنه و به پیشرفت ادامه بده، آنچنان خودش رو محدود بدونه که در دام حسادت بیفته و به یک بازیگر توانمند دیگر طعنه بزنه. می شه کوشش کرد و در آینده نه چندان دور مانند گلشیفته و پیمان معادی واحد مارکت جهانی شد، به ویژه حالا که فیلم ها و سریال ها مجبورند از همه نژاد ها و رنگ ها و لهجه ها استفاده نمایند …
هانیه علیه سانسور
گلایه های هانیه توسلی هم حاشیه های زیادی در فضای مجازی به وجود آورده است. واکنش گلایه آمیز هانیه توسلی به ممیزی چهره اش در کنار شبنم فرشادجو که در قسمت تازه همرفیق با تعدیل رنگ، مشکل آرایشش رفع شده است!
هانیه توسلی در اینستاگرام با انتشار تصاویری از حضورش در برنامه هم رفیق شهاب حسینی که از نظر رنگی با رنگ کلی برنامه در قسمت های دیگر تفاوت دارد و مایل به سیاه و سفید شده؛ از این اتفاق به اسم راهی برای ممیزی آرایش چهره هانیه توسلی و شبنم فرشادجو نام برده و با لحنی کنایه آمیز نوشته است: این رنگی بودیم، این رنگی شدیم!
واکنش هانیه توسلی به ممیزی چهره خود و شبنم فرشادجو در قسمت تازه همرفیق عکس العمل های زیادی در فضای مجازی به وجود آورده و کاربران زیادی با او همدلی نموده اند که چرا معیار ها و استاندارد های ممیزی و سانسور همه روزه در حال تغییر هستند!
با این حال عده ای هم به واکنش های پرتعداد سلبریتی ها اعتراض نموده اند: فهمیدنشون سخته. پرویز پرستویی به خاطر ابوالفضل شاه کرم به میرباقری تاخته که چرا بهش نقش ندادی؟! یعنی چی؟ محسن تنابنده درباره قتل وحشتناک بابک خرمدین یه شوخی مسخره می کنه. یعنی چی؟ واکسن می زنن، منت می ذارن، نمی زنن، باز هم منت می ذارن! شهاب حسینی با همه اهن و تلپش 20 قسمت برنامه می سازه، هیچ، هیچ، هیچ. با افتخارم می گه من بدون هیچ زمینه ای برنامه اجرا کردم. بچه که بودیم سر صف می خواستیم یه دکلمه بخونیم یه هفته تمرین می کردیم!
سال های سرب و خون!
صحبت های دو تن از مدیران تأثیرگذار سینما و هنر ایران در دهه 60 هم صحبت های پرحاشیه ای بوده است. مدیرانی که شماری از پشت پرده های سینمای دهه 60 را افشا نموده و گفته اند که فیلمنامه ناصرالدین شاه اکتور سینما را خودشان در اختیار مخملباف گذاشته اند و سرب را هم خودشان به مسعود کیمیایی پیشنهاد نموده اند.
محمد بهشتی و فخرالدین انوار، دو تن از مدیران سینمایی دهه 1360، به مناسبت سی وپنج سالگی فیلم اجاره نشین ها در گفت وگویی با هوشنگ گلمکانی از ماهنامه فیلم امروز توضیحاتی درباره اتهاماتی داده اند که درباره شان در سال های اخیر مطرح بوده است. این مدیران از جمله گفته اند که پس از مراجعه عزت الله انتظامی، خودشان به داریوش مهرجویی نگران گفته اند که برگردد. این مدیران بعلاوه گفته اند که به این علت به فیلم حیاط پشتی مدرسه عدل آفاق مهرجویی مجوز نداده اند که نه تن ها امکان فیلم ساختن دوباره را از مهرجویی می گرفته که حق حیات او را هم دچار مشکل می نموده.
بعلاوه در بخشی دیگر از این تبادل نظر، محمد بهشتی به این نکته اشاره نموده که: فیلمنامه ناصرالدین شاه اکتور سینما را خودشان داده اند به محسن مخملباف و سرب را هم در اختیار مسعود کیمیایی قرار داده اند.
صحبت های محمد بهشتی و فخرالدین انوار بیشتر به این علت بحث انگیز شده که دهه 60 و سال های مدیریت این دو مدیر فرهنگی، نه فقط به اسم دوران ممنوع الکار شدن بسیاری از سینماگران پیش از انقلاب، که حتی این سال ها به اسم دوره ای که پایه های سینمای دولتی با موضوع بنیاد سینمایی فارابی ریخته شده (که درباره تک تک جزئیات آثار، حتی درباره جزئیات پوستر های فیلم دخالت می شد) شناخته می گردد. حالا، اما این مدیران از تأثیرات منفی سیاست هایشان در آن سال ها به آسانی گذشته و عملا پروژه تلطیف آن سال ها را اجرا نموده اند که در فضای مجازی پرحاشیه و جنجالی شده است.
یاری های میلیاردی به میلیاردر های سینما!
… و می رسیم به صحبت های حسین فرح بخش، از معدود تهیه نماینده های مدعیِ استقلال مالی که به اسم راهکاری برای جبران آسیب های مالی کرونا از وزارت ارشاد خواسته که به هر تهیه نماینده، دو، سه میلیارد تومان بدهد!
فرح بخش گفته که برای ترغیب سینماگران به اکران آثارشان در روز های کرونایی سینما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یاری های فراوانی به فیلم ها بکند. چراکه تهیه نمایندگان دیگر مثل من بدون هیچ چشمداشتی راضی به اکران فیلم های خود نمی شوند. قطعا کاری که من کردم و به اکران دو فیلم مهم خود در شرایط بی مخاطب و پرتعطیلی کرونایی پرداختم، ادامه پیدا نمی کند، بنابراین مسئولان باید بدانند در یک سال گذشته برای باز ماندن سینما چه کردم..
اما ایده فرح بخش: ارشاد باید به هر کدام از تهیه نمایندگان سینما بودجه ای تا حد دو تا سه میلیارد تومان اختصاص دهد، تا بخشی از هزینه ها را جبران کند، تا این گونه تهیه نمایندگان راضی به اکران آثار خود و نجات سینما شوند. صحبت هایی که واکنش های زیادی به وجود آورده و بسیاری آن را نشانه ای دیگر از اعتیاد سینمای ایران به رانت و یاری های غیرطبیعی و دوپینگ گونه اسم نموده اند که حتی امروز هم که سینمای ایران دچار قهر مخاطب و تبدیل به باری بر دوش مردم شده، باز هم خواسته هایشان تمامی ندارد!
منبع: شهروند آنلاین
منبع: فرارو