حسینی: دولت برنامه خود برای بهبود بازار بورس را اعلام کند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری تاکید نمود: سیاست مالی دولت باید روشن گردد، چرا که با رشد اقتتصادی صفر و تورم 50 درصد بازار سرمایه بهبود نمی یابد.

حسینی: دولت برنامه خود برای بهبود بازار بورس را اعلام کند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خبری گردشگری، سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بورس اعلام کرد: بازار سرمایه همیشه مهم بوده، ولی در دو سال اخیر در اقتصاد ایران اهمیت مضاعف پیدا نموده است. وظیفه اصلی بازار سرمایه تامین مالی فراوری و فعالیت های مالی است که اگر این کارکرد به درستی اجرایی نگردد ما همچنان با کاهش رشد مالی دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که سال گذشته بنا به دلایلی شاهد رشد اغوا نماینده شاخص کل بورس در پی دعوت غیر موجه مقامات مالی برای حضور مردم عادی در بازار سرمایه بودیم، این امر باعث شد خیل عظیمی از مردم در طبقات میانه سرمایه های خرد خود را به بازار آورده، اما نه تنها سودی نکردند بلکه دارایی های آن ها نیز از بین رفت.

نماینده تنکابن در ادامه اظهار کرد: انتظار ما این است که امروز مقامات مالی اعلام نمایند برای بهبود کارکرد مالی بازار سرمایه و حمایت از سهام داران خرد چه برنامه ای دارند؟ ما انتظار داریم از پشت این تریبون به طور شفاف گفته گردد برای بهبود کارکرد مالی بازار سرمایه و برطرف حساسیت اجتماعی به وجود آمده چه برنامه ای قرار است اجرایی گردد؟ درست است که از شرایط نابسامان سال گذشته فاصله گرفتیم، اما هنوز هیچ ساز و کاری در این بازار صورت نگرفته است.

حسینی گفت: علاوه بر جبران ضرر کنونی باید از زیان های عادی نیز جلوگیری کنیم، ما متولی نظارت بر بازار سرمایه هستیم بسته مالی دولت چیست؟ بازار سرمایه جدا از سایر بازار ها نمی باشد. زمانی که رشد مالی صفر و تورم 50 درصد است بازار سرمایه با نظارت بهبود نمی یابد دولت بسته مالی خود را باز کند ما منتظر برنامه مالی دولت هستیم، سیاست پولی و تجاری دولت باید تعیین گردد، وزیر باید خطوط راهنمای بازار سرمایه را اعلام کند، باید برنامه دولت برای حمایت از سهامداران خرد شفاف باشد. شورای عالی بورس باید در سیاست گذاری مالی کشور نقش ایفا نماید و پیامد های آن را بلند اعلام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حسینی: دولت برنامه خود برای بهبود بازار بورس را اعلام کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: دولت برنامه خود برای بهبود بازار بورس را اعلام کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید