حفره های دندانی بدون احتیاج به مته های دندانپزشکی ترمیم می شوند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پژوهشگران در دانشگاه تورنتو رزینی حاوی نانوذرات ساخته که می تواند برای برطرف حفره های دندانی مناسب باشد.

حفره های دندانی بدون احتیاج به مته های دندانپزشکی ترمیم می شوند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خبری گردشگری، یکی از پژوهشگران در دانشگاه تورنتو رزینی حاوی نانوذرات ساخته که می تواند برای برطرف حفره های دندانی مناسب باشد. این نانوذرات دارو هایی را در خود دارند که خواص ضدمیکروبی در دندان ایجاد می نماید.

یک دانشجوی سال دوم دکترا در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تورنتو در حال آنالیز روشی برای ترمیم حفره ها بدون احتیاج به مته است، مته هایی که معمولاً برای از بین بردن پوسیدگی دندان استفاده می گردد. وی با ساخت یک رزین با ویسکوزیته کم، با خواص ضد میکروبی که می تواند ضایعات پوسیدگی اولیه ترمیم کند، روشی برای این کار ارائه نموده است.

در حال حاضر یک رزین با ویسکوزیته پایین در دسترس است که وقتی روی سطح دندان اعمال می گردد، مانند یک مانع برای جلوگیری از آسیب بیشتر عمل می نماید، اما این ماده خاصیت ضد میکروبی ندارد؛ بنابراین دسای امیدوار است از نانوذرات حاوی دارو برای اعمال خواص ضد میکروبی روی این رزین استفاده کند.

این نانوذرات به گونه ای طراحی شده اند که بار دارویی بالایی را تحمل نمایند و قادرند به تدریج دارو را برای مدت طولانی آزاد نمایند تا اثر ضد میکروبی را برای مدت طولانی حفظ نمایند. نتیجه کاهش پوسیدگی ثانویه در اطراف دندان ترمیم شده است.

دسای می گوید: در اصل، این رزین به دندان نفوذ می نماید و سدی را تشکیل می دهد که دندان را در برابر غیرمعدنی شدن اسید های فراوری شده به وسیله باکتری های عامل پوسیدگی محافظت می نماید. علاوه بر این، داروی حاوی نانوذرات موجود در رزین، باکتری ها را از بین می برد و از دندان در برابر باکتری ها و آنزیم های باکتریایی محافظت می نماید.

دسایی که یک دانشجوی بین المللی از هند است، می گوید که ترجیح داد دکترای خود را در دانشکده دندان پزشکی دنبال کند، زیرا این فرصت را به او می داد تا دو مدرک را با هم بگیرد. او بعلاوه دارای مدرک از کالج دندانپزشکی نایر در بمبئی، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه لوئیزویل است.

او می گوید: من به دانشگاه تورنتو آمدم تا روش های کمتر تهاجمی برای برطرف پوسیدگی دندان را آنالیز کنم. این امر به ویژه در بچه ها مهم است، زیرا پرکردگی ها اغلب سال ها بعد احتیاج به تعویض دارند. یافتن راه حلی متفاوت این پتانسیل را دارد که از ترمیم چندین دندان جلوگیری کند.

او می افزاید که امیدوار است تحقیقات وی به کاهش اضطراب مردم در درمان های دندانپزشکی یاری کند. دسای می گوید: ترس زیادی برای مراجعه به دندانپزشک به منظور برطرف حفره های موجود در دندان به خصوص برای بچه ها خردسال وجود دارد، امیدوارم این تحقیق به برطرف احتیاج به این روش و تجربه مثبت تر برای بیماران در هر سنی یاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حفره های دندانی بدون احتیاج به مته های دندانپزشکی ترمیم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفره های دندانی بدون احتیاج به مته های دندانپزشکی ترمیم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید