حمایت از استارت آپ ها راه مطمئن غلبه بر تحریم ها است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، زنجان - خبرنگاران - مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه زنجان، شرایط ناشی از تحریم را فرصتی برای رشد و توانمندی استارت آپ ها در کشور خواند و گفت: حمایت از فعالیت های دانش بنیان راه مطمئن غلبه بر آثار تحریم ها است.

حمایت از استارت آپ ها راه مطمئن غلبه بر تحریم ها است

دکتر جلال صبا روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار وبلاگ خبری گردشگری اضافه کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که در شرایط قبل از تحریم واردات در کشور زیاد بود و همین امر باعث می شد تا ظرفیت داخلی در فراوری محصولات رقابت پذیر تقویت نگردد.

وی گفت: اکنون با سخت شدن واردات و گران شدن آن، نگاه به ظرفیت های داخلی از سوی مصرف نمایندگان در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات زیاد شده است و این شرایط را باید به عنوان یک فرصت در نظر گرفت.

این مسئول گفت: توانایی جوانان ایرانی زیاد است و اگر حمایت های لازم در راه اندازی استارت آپ ها و به نتیجه رساندن آنها از سوی دولت انجام گردد، به طور قطع شاهد پیامدهای مثبت زیادی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر اعتبار و اختیار مراکز رشد دانشگاهی کم است، گفت: با وجود توانمندی های استارآپ ها در مراحل آغازین فعالیت، این شرکت ها چنان که باید، نمی توانند خودشان را در بازار پیدا نمایند و این موضوع مستلزم این است تا حمایت لازم در این خصوص از شرکت های نوپا انجام گیرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه زنجان با بیان اینکه برای حمایت از واحدهای دانش بنیان ظرفیت های خوبی در قانون وجود دارد، گفت: توجه و حمایت از استارآپ ها و فعالیت های دانش بنیان باید از شعار به عمل تبدیل گردد.

وی به لزوم تقویت اتصال احتیاج داخلی به واحدهای دانش بنیان تاکید نمود و اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مراجعات از واحدهای صنعتی به شرکت های دانش بنیان برای تامین احتیاجها و سفارشات افزایش پیدا نموده است.

استارت آپ کوتاه شده عبارت start up company به معنی شرکت نوپا است و به کسب و کاری گفته می گردد که به طور معمول به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده و در جهت فراوری راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای برطرف یک احتیاج در بازار شکل گرفته است.

8068/3088

منبع: ایرنا

به "حمایت از استارت آپ ها راه مطمئن غلبه بر تحریم ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از استارت آپ ها راه مطمئن غلبه بر تحریم ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید