حمله دوباره به فیس بوک ، سیگاری تازه که به بحران اعتماد جهانی دامن می زند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان معتقد است فیس بوک پدیدآوردنده بحران اعتماد در جهانست و مانند سیگار تازه برای جامعه ما عمل می نماید.

حمله دوباره به فیس بوک ، سیگاری تازه که به بحران اعتماد جهانی دامن می زند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از سی ان ان، مارک بنیوف که مالک هفته نامه معتبر تایم و مدیر عامل شرکت سیلزفورس است، تازه ترین منتقد شبکه اجتماعی فیس بوک است. او می گوید این غول فناوری باید شکسته و با قوانین تازه از نو ساخته گردد. بنیوف 55 ساله با دارایی خالص 6.5 میلیارد دلار و تخصص در حوزه رایانش ابری به جمع کسانی پیوست که در سال های اخیر مخالف رویکرد و فعالیت های مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیس بوک بوده اند.

تاثیر منفی این شبکه اجتماعی بر کاربران و کمکی که فیس بوک به پراکندن اطلاعات نادرست در گستره ای بی سابقه می نماید، از جدی ترین نقدها بر عملکرد زاکربرگ است. بنیوف می گوید: من انتظار دارم نقش فیس بوک در جهان نوعی بازمفهوم سازی بنیادین رخ دهد. شما می توانید ببینید فیس بوک شبیه یک سیگار تازه در جامعه ما عمل می نماید و مساله فقط راست گفتن در تبلیغات نیست. موضوع این است که ما گرفتار بحران اعتماد شده ایم.

این نخستین بار نیست که یکی از غول های جهانی فناوری به شبکه اجتماعی زاکربرگ می تازد. بنیوف سال 2019 در مجمع جهانی اقتصاد در داووس فیس بوک را اعتیادآور با پیامدهای بد توصیف نموده و هشدار داده بود این شبکه در پی دست یافتن به جهانی بچه ها است. زاکربرگ به ادعاهای تازه بنیوف واکنش نشان نداده اما پیش تر گفته بود شرکتی که او سال 2004 بنیان نهاده است، احتیاج به فروریختن و بازسازی دوباره ندارد.

الیزابت وارن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 هم وعده داده است اگر در انتخابات برنده گردد، غول های بزرگ جهانی فناوری را منحل می نماید؛ وعده ای که با واکنش زاکربرگ روبرو شد و او به همکارانش در فیس بوک قول داد علیه دولت آمریکا اقدام قانونی خواهد نمود. مالک فیس بوک گفت: به همه شما قول می دهم در این دعوای حقوق ما برنده می شویم.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمله دوباره به فیس بوک ، سیگاری تازه که به بحران اعتماد جهانی دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله دوباره به فیس بوک ، سیگاری تازه که به بحران اعتماد جهانی دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید