خبرنگاران سلطانی فر: برگزاری پلکانی فعالیت های ورزشی در دستور کار نهاده شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تهران- خبرنگاران- وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به آنالیز های کارشناسانه کمیته های زیر مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری پلکانی و مرحله به مرحله فعالیت های ورزشی در دستور کار نهاده شد.

خبرنگاران سلطانی فر: برگزاری پلکانی فعالیت های ورزشی در دستور کار نهاده شد

مسعود سلطانی فر با مطلوب خواندن شرایط کشور به لحاظ مقابله با شیوع ویروس کرونا و موفقیت های مدافعان عرصه سلامت، گفت: با توجه به آنالیز های کارشناسانه کمیته های زیر مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری پلکانی و مرحله به مرحله فعالیت های ورزشی در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست که 2 هفته قبل اعلام شد، مجوز فعالیت 30 رشته ورزشی انفرادی در شهرهای سفید از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اخذ شد تا باشگاه ها و مجموعه های ورزشی که در این رشته ها فعال هستند بتوانند برنامه های خود را پیگیری نمایند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در مرحله جدید با توجه به شرایط خوبی که در بسیاری از نقاط کشور از حیث شیوع بیماری کرونا به وجود آمده، مجوز فعالیت رشته های ورزشی مثل فوتبال، والیبال، هندبال و... را از ابتدای خردادماه گرفتیم. چنانچه شرایط مبارزه با این بیماری فرایند کاهش را طی کند رشته های ورزشی کم برخورد می توانند از 22 خرداد مسابقات خود را با توجه به برنامه ریزی فدراسیون های ذیربط برگزار نمایند.

سلطانی فر در ادامه این نکته را مورد توجه قرار داد که با توجه به اهمیت سلامتی مردم و چگونگی شرایط شهرها به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در فاصله چند روز مانده به 22 خرداد، شرایط موجود رصد و گزارش نهایی به ستاد ملی ارائه تا آنالیز نهایی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: چنانچه فرایند شیوع ابتلا به بیماری رو به کاهش باشد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مسابقات بدون تماشاگر تحت نظر دقیق فدراسیون پزشکی، ورزشی انجام خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد رشته هایی مثل کشتی، جودو، بوکس، تکواندو، ووشو و کاراته گفت: با توجه به اینکه در این رشته ها میزان برخورد بسیار بالا است، فعلا تصمیمی در مورد شروع فعالیت این رشته ها گرفته نشده است.

وی این نکته را نیز متذکر شد که چنانچه با شرایط ویژه ای در مورد شیوع این بیماری روبرو شویم تصمیمات جدیدی در مورد نحوه فعالیت رشته های ورزشی و باشگاه ها گرفته خواهد شد.

سلطانی فر در ادامه سخنانش در مورد شروع به کار سایر اماکن ورزشی و باشگاه های ورزشی نیز شرح داد: در این ارتباط کمیته مشترک وزارت خانه های ورزش و جوانان و بهداشت و درمان آنالیز های کارشناسی خود را پیگیری نموده و طی چند روز آینده نتایج تصمیمات اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سلطانی فر: برگزاری پلکانی فعالیت های ورزشی در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلطانی فر: برگزاری پلکانی فعالیت های ورزشی در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید