خبرنگاران عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل آسیب های ناشی از کرونا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تهران - خبرنگاران - اعضای گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در ملاقات با وزیر ورزش و جوانان بر عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل آسیب های ناشی از کرونا تاکید کردند.

خبرنگاران عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل آسیب های ناشی از کرونا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، در ملاقات امروز یکشنبه اعضای گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با وزیر ورزش و جوانان که با حضور تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان و کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان انجام شد، اعضای حاضر پیرامون اقدامات انجام شده، برنامه های آینده و نقطه نظرات و پیشنهادات به بحث و گفت و گو پرداختند.

نجابتیان رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی در ارائه گزارش خدمات انجام شده در این بخش گفت: صدور مجوز را به صورت جدی از سال 1398 آغاز کردیم و با وجود اینکه اواخر سال گذشته ویروس کرونا شیوع یافت و در حالی که استان هایی همانند چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در گذشته فاقد مرکز بودند و سیستان و بلوچستان فقط یک مرکز نسبتاً غیرفعال داشت، با حمایت¬های انجام شده صد و پنجاه و پنج مرکز تخصصی مشاوره در کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه صدور مجوزها با همکاری سازمان نظام روانشناسی که تنها سازمان تخصصی در حوزه مشاوره است صورت می پذیرد اظهار کرد: از سال 1398، از صد و هفتاد و پنج نفر از واجدین شرایط طی دوازده دوره، مصاحبه علمی به عمل آمد و برای اولین بار دوره دانش افزایی به صورت ملی و منطقه¬ای برگزار گردید و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی از برنامه های زمان کرونا بود.

نجابتیان با اشاره به ایجاد تعامل مثبت بین ادارات کل استانی و مراکز مشاوره به حمایت هدفمند جهت ترویج فرهنگ مشاوره به خصوص در مناطق حاشیه نشین اشاره نمود و گفت: بانک اطلاعاتی مدیران، روانشناسان و مشاوران شامل اطلاعات فردی، سوابق علمی، تخصصی و پژوهشی برای ایجاد پروفایل کامل و فراهم آوردن امکان انتخاب برای عموم جامعه در حال تدوین است و به زودی به بهره برداری می رسد.

رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی درباره فرایند صدور مجوز توضیح داد: با رایزنی های انجام شده با مرکز خانواده، سازمان نظام و ادارات ترتیبی اتخاذ شد تا نقطه آغاز صدور مجوز استان ها باشند و در حال حاضر حدبیشتر 90 روز برای صدور مجوز زمان ضروری است که در حال ایجاد دسترسی برای سازمان نظام به منظور تسریع فرایند صدور مجوز هستیم.

او افزود: در حال حاضر مجوزها با دو امضای رئیس سازمان و معاون جوانان صادر می گردد و قرار است صدور مجوزها به صورت الکترونیک و به وسیله سامانه انجام پذیرد.

اوج شکوفایی در سال 98

نوابی نژاد رئیس گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز با اشاره به سابقه خود از آغاز فعالیت شورای هماهنگی، هدایت، مشاوره و خانواده در سال 1374 گفت: در گذشته فعالیت ها به صورت پراکنده و عمدتا در تهران انجام می شد و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان از سال 92 اقدامات چشمگیری صورت گرفت که اوج شکوفایی این تشکیلات را سال 98 میبینم.

رئیس گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده توضیح داد: تمام افرادی که متقاضی دریافت مجوز هستند فرآیند تخصصی و حرفه ای را طی می نمایند تا واجد شرایط شوند و مسئولیت به آن ها واگذار گردد.

نوابی نژاد با یادآوری اینکه در دانشگاه های معتبر جهان به روزرسانی صورت می گیرد بیان نمود: در حال حاضر برای افرادی که مجوز را به دست آورند به طور مرتب دوره های بازآموزی و دانش افزایی برگزار می گردد.

وی افزود: علی رغم اینکه آگاهی مردم به وسیله رسانه ارتقا یافته، متاسفانه شاهد افزایش مسائل و معضلات در بین خانواده ها هستیم که این آمار شایسته جامعه ما نیست. بیشتر جدایی ها در سال های ابتدایی زندگی مشترک اتفاق می افتد که نشان دهنده انتخاب اشتباه جوانان است، از این رو این مراکز در پیشگیری از طلاق و اصلاح فی ما بین و رسیدگی به نیازهای جوانان می توانند موثر و یاری نماینده باشند.

اولویت پیشگیری بر درمان

در ادامه اعضا گروه مصاحبه علمی متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و عبداله شفیع آبادی عضو این گروه با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان در کاهش هزینه ها و سرمایه ها، تصویب قانون حضور جوانان در دوره پیش از ازدواج را به عنوان پیشنهاد مطرح نمود.

نورانی پور و احدی دیگر اعضا گروه مصاحبه علمی متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با یادآوری نقش آموزش و دانش در انتخاب صحیح و تحکیم بنیان خانواده بر پرورش مدرسان و مشاوران شایسته و توانمند تاکید کردند.

بهمنی نیز حفظ و ارتقا استانداردهای تاسیس مراکز مشاوره را خواهان و اهمیت و عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل روابط، با ایجاد فشار مالی، روانی و اجتماعی تحمیل شده بر خانواده ها ناشی از شیوع ویروس کرونا را یادآور شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل آسیب های ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل آسیب های ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید