دانش بنیان ها با برطرف احتیاج های صنایع، تجارت فناوری را توسعه دادند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، یک شرکت دانش بنیان پیروز شد تا به وسیله ارتباط با شرکت های صنعتی استان البرز بیش از 10 احتیاج فناورانه صنایع را پاسخ دهد.

دانش بنیان ها با برطرف احتیاج های صنایع، تجارت فناوری را توسعه دادند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ خبری گردشگری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا رضایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان طیف نگار یکتا نوین گفت: این مجموعه دانش بنیان با توجه به احتیاج مبرم صنایع مختلف به فناوری های نوین کوشش کرد تا به عنوان یک کارگزار حرفه ای تبادل فناوری عمل کند. یکی از وظایفی که این مجموعه برای خود تعریف نموده ، بازاریابی و فروش محصولات فناورانه دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طیف نگار یکتا نوین، در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف این شرکت، انتقال فناوری است. این حوزه شامل شناسایی احتیاج های فناورانه واحد های صنعتی و برطرف آن است. در این زمینه از همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان البرز نیز بهره مند شده ایم و با یاری این نهاد، احتیاج های مختلف فناورانه شرکت های صنعتی را شناسایی کردیم.

به گفته وی، سپس در میان فعالان فناور و مخترعان و فعالان دانش بنیان جستجو می کنیم تا ببینیم چه کسی از توانایی پاسخگویی به این احتیاج فناورانه برخوردار است. در نهایت نیز میان شرکت دانش بنیان و شرکت صنعتی یک تفاهم همکاری منعقد می گردد.

رضایی ضمن اشاره به فعالیت های دانش بنیان انجام شده در این شرکت اضافه نمود: در سال گذشته یکی از بزرگترین رویداد های کارآفرینانه کشور توسط این شرکت دانش بنیان برگزار گردید. در این رویداد 552 نشست رو در رو برگزا شد و در مجموع 176 احتیاج فناورانه از سراسر کشور در این رخداد مطرح شد.

این فعال دانش بنیان در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده برای توسعه تبادل فناوری، گفت: یکی دیگر از فعالیت های این شرکت، جذب سرمایه برای استارتاپ ها است. به همین منظور یک سامانه تاسیس نموده ایم که استارتاپ ها و سرمایه گذاران به آن مراجعه می نمایند و طرح ها و درخواست های خود را بارگذاری می نمایند. در نهایت نیز قرارداد همکاری میان این دو بخش، منعقد می گردد.

وی همچنین بیان نمود: در حال حاضر نیز یک سامانه جدید تاسیس نموده ایم تا احتیاج های فناورانه ادارات، نهادها، سازمان ها، وزارتخانه ها و شرکت های مختلف را که به صورت پراکنده مطرح شده است را در آن به صورت متمرکز و تجمیعی، ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانش بنیان ها با برطرف احتیاج های صنایع، تجارت فناوری را توسعه دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها با برطرف احتیاج های صنایع، تجارت فناوری را توسعه دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید