روسای دانشگاه ها باید برای تحولات مورد نظر دولت برنامه ای داشته باشند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، وزیر علوم نحقیقات و فناوری گفت: اولین معیار ما برای تغییر و تحولات مدیریتی در دانشگاه ها توانمندی و کارآمدی افراد است. ضمن اینکه افراد باید برای تحولات مورد نظر دولت برنامه ای داشته باشند.

روسای دانشگاه ها باید برای تحولات مورد نظر دولت برنامه ای داشته باشند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خبری گردشگری، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و نو دانشگاه تهران در مورد آخرین تصمیم وزارت علوم برای تغییر و تحولات مدیریت آموزش عالی گفت: تغییرات در دانشگاه ها به مرور انجام می گیرد، اما برای این کار عجله ای نداریم چرا که روسای دانشگاه ها سرمایه های بزرگ کشور هستند و همینجا هم ما عجله ای برای تغییر آن ها نداریم.

وی در ادامه توضیح داد: تصمیم داریم به مرور زمان افراد شایسته را برای مدیریت دانشگاه ها انتخاب کنیم و جابه جایی ها صورت بگیرد تا روح و انرژی نوی در فضای دانشگاه را ببینیم.

وزیر علوم ادامه داد: اولین معیار ما برای تغییر و تحولات مدیریتی در دانشگاه ها توانمندی و کارآمدی افراد است و افراد باید علاوه بر آن مقبولیت، محبوبیت و تجربه کافی را داشته باشند. ضمن این که برای تحولات مورد نظر دولت برنامه ای داشته باشند.

وی در مورد تصمیم این وزارتخانه برای تشکیل معاونت فناوری اظهار کرد: خوشبختانه با زحماتی که جامعه دانشگاهی ما کشیدند ما رتبه اول علمی منطقه را با اختلاف زیاد به دست آورده ایم و باید کوشش کنیم ضمن این که رتبه خود را ارتقاء می دهیم و برج فناوری کشور را هم به مانند آن ارتقاء دهیم تا از نظر فناوری و تبدیل ثروت از دانش هم رتبه برتر را به دست بیاوریم. به همین جهت معاونت فناوری را در ساختار وزارت علوم تاسیس را داشته باشیم.

وزیر علوم اعلام کرد: کوشش خواهیم کرد دامنه فعالیت های پارک های علم و فناوری را هم توسعه و شرکت های دانش بنیان و دانش پایه را هم ارتقاء دهیم و مراکز رشد ما توسعه یابند. ضمن اینکه هسته های رشد افزایش یابد و یاری کنیم این هسته ها به پارک های علم و فناوری وارد شوند و به مرور به شرکت های دانش بنیان تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روسای دانشگاه ها باید برای تحولات مورد نظر دولت برنامه ای داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای دانشگاه ها باید برای تحولات مورد نظر دولت برنامه ای داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید