روسیه همچنان علاقمند به فروش تسلیحات به میانمار

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، وزیر دفاع روسیه از ادامه فروش تسلیحات و روابط نزدیک با ارتش میانمار اطلاع داد.

روسیه همچنان علاقمند به فروش تسلیحات به میانمار

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری به نقل از رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ملاقات با رهبر ارتش میانمار در مسکو گفت که مسکو به تقویت روابط نظامی با میانمار متعهد است.

ریانووستی به نقل از شویگو در جلسه روز سه شنبه خود با رهبر ارتش میانمار نوشت: ما مصمم هستیم که کوشش های خود برای تقویت روابط دوجانبه بر اساس درک متقابل، احترام و اعتمادی که میان دو کشور ایجاد شده را افزایش دهیم.

مین آنگ هلیانگ این هفته برای شرکت در یک کنفرانس امنیتی در مرکز روسیه حاضر بود اما مخالفان کودتای میانمار روسیه را به مشروعیت بخشی به ارتش میانمار به وسیله ادامه ملاقاتهای دوجانبه و توافقات تسلیحاتی متهم می نمایند.

روابط دفاعی میان دو کشور در سالهای اخیر افزایش یافته و مسکو به وسیله آموزشهای نظامی و بورسیه های دانشگاهی برای هزاران سرباز میانماری و بعلاوه فروش تسلیحاتی که در فهرست سیاه کشورهای غربی قرار گرفته است روابط خود با ارتش میانمار را حفظ نموده است.

این ارتباطات درحالی میان دوکشور ادامه دارد که غرب نسبت به کودتای میانمار به شدت انتقاد داشته و با تصویب قطعنامه های مختلف علیه ارتش در پی تشکیل ائتلافی بین المللی علیه ارتش این کشور است.

ارتش میانمار هم در تازه ترین واکنش، قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد را که توسل به خشونت به وسیله آن را محکوم می نماید، قویا رد نموده و گفته است که این قطعنامه بر پایه ادعاهای کاملا یک طرفه و فرضیات جعلی تهیه شده است.

شامگاه شنبه به وقت محلی، ارتش میانمار پیرامون این قطعنامه که روز آدینه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شده بود، بیانیه ای را صادر کرد. در این قطعنامه، از ارتش میانمار خواسته شده است که از اقدام به خشونت علیه تظاهر نمایندگان صلح جو دست برداشته و زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سوچی را از بند آزاد کند. این قطعنامه بعلاوه خواهان تحریم تسلیحاتی میانمار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه همچنان علاقمند به فروش تسلیحات به میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه همچنان علاقمند به فروش تسلیحات به میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید