شمار مرگ های کرونا در اسپانیا هم بیشتر از چین شد، شمار مرگ ها در ایتالیا بیش از دو برابر چین

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، اسپانیا در 24 ساعت گذشته 738 مورد جدید عفونت با ویروس کرونا گزارش کرد و شمار تلفات کووید-19 در این کشور هم (پس از ایتالیا) از شمار تلفات بیماری در چین بیشتر شد.

شمار مرگ های کرونا در اسپانیا هم بیشتر از چین شد، شمار مرگ ها در ایتالیا بیش از دو برابر چین

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از گاردین با وجود افزایش تلفات کووید-19 در اسپانیا، کند رشد میزان گزارش عفونت های جدید در ایتالیا امیدها در این باره که برانگیخته است که شیوع بیماری در این کشور به اوج خودش برسد.

اسپانیا روز چهارشنبه 6 فروردین پس از یک هفته قرنطینه عمومی در این کشور738 مرگ ناشی از کووید-19 را در 24 ساعت گذشته گزارش کرد و شمار مجموع مرگ های ناشی از بیماری به بیش از 3434 مورد رسید و از تلفات بیماری در چین بیشتر شد. اما مقامات اسپانیایی ابراز امیدوار کردند که افزایش روزانه شمار مرگ ها ممکن است در حال پایدار شدن باشد.

فرناندو سیمون، رئیس مرکز اضطرارهای بهداشتی اسپانیا گفت: اگر از قبل به اوج همه گیری نرسیده باشیم، خیلی به اوج آن نزدیک هستیم.

ایتالیا همچنان در مرکز بحران شیوع کرونا باقی ماند و شمار مرگ ها در آن 7503 مورد رسید که بیش از دو برابر شمار مرگ های ثبت شده در چین است. ایتالیا روز چهارشنبه 683 مرگ جدید ناشی از کووید-19 گزارش کرد که نسبت به 743 مورد در روز سه شنبه کاهش نشان می دهد.

شمار موارد جدید عفونت در ایتالیا روز سه شنبه 3612 مورد بود که برای سومین روز پیاپی روندی کاهشی داشت (شمار موارد روز دوشنبه 3780 مورد بود).

رانیری گوئرا از سازمان جهان بهداشت در یک مصاحبه رادیویی درباره شرایط ایتالیا گفت: این فاکتور بسیار مثبتی است. ما در برخی از نواحی به نقطه افت نمودار نزدیک هستیم و احتمالا اوج شیوع بیماری در این هفته رخ خواهد داد و بعد از آن افت رخ خواهد داد. به نظر من این هفته و نخستین روزهای هفته بعدی بسیار مهم خواهند بود.

مقامات در اسپانیا می گویند کارکنان بهداشتی حدود 14 درصد از 47610 مورد بیماری را تشکیل می دهند. در میانه گزارش ها درباره تمام شدن ظرفیت بخش های اورژانس، پزشکان و پرستاران از نبود تجهیزات اولیه محافظتی شکایت دارند و می گویند مجبور به سهمیه بندی ذخایر موجود و ساختن پوشش محافظ با کیسه های پلاستیکی شده اند.

دو اتحادیه کنندگی کننده پزشکان اسپانیا بر ضد مقامات بهداشتی منطقه ای و دولت اسپانیا شکایت کرده اند تا آنها را مجبور کنند دستکش، ماسک و عینک محافظ را به بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی برسانند.

سازمان ناتو روز سه شنبه خاطرنشان کرد اسپانیا تقاضای ملزومات پزشکی از جمله 450000 دستگاه تنفس مصنوعی، 500000 کیت تشخیصی و 1.5 میلیون ماسک جراحی کرده است.

شمار موارد بیماری کووید-19 در جهان روز چهارشنبه از 460000 مورد گذشت و شمار تلفات نیز مرز 20000 مورد را پشت سر گذاشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "شمار مرگ های کرونا در اسپانیا هم بیشتر از چین شد، شمار مرگ ها در ایتالیا بیش از دو برابر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مرگ های کرونا در اسپانیا هم بیشتر از چین شد، شمار مرگ ها در ایتالیا بیش از دو برابر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید