عرضه وتقاضای خاص در بازار اجاره

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تحقیقات نشان می دهد، این عرضه وتقاضای تازه ملکی که پیش از این نیز تنها در تعداد محدودی از موارد در بازار معاملات مسکن شهر تهران وجود داشت هم اکنون به موج تازه ای از عرضه و تقاضا در بازار اجاره تبدیل شده است. به طوری که می توان آن را به عنوان جنس تازه و ویژه ای از عرضه وتقاضای واحد های مسکونی در این بخش از بازار ملک مورد توجه قرار داد.

عرضه وتقاضای خاص در بازار اجاره

این عرضه خاص مربوط به آن دسته از موجرانی است که به تازگی و به قصد تبدیل به احسن واحد مسکونی خود، آپارتمانی را در منطقه ها شاقتصادی تهران با فاصله قیمتی قابل توجه با آپارتمان خود خریداری نموده اند. این گروه از افراد که اقدام به تبدیل به احسن واحد خود به واحدی با معینات ویژه و در منطقه ها بالاتر نموده اند، برای جبران فاصله بین قیمت خرید آپارتمان و قدرت اقتصادی خود، اقدام به عرضه این واحد ها به بازار اجاره با شرایط رهن برای مدت دست کم یک سال نموده اند. با توجه به افزایش شدید اجاره بها وسبقت تورم اجاره به تورم ملکی، این اقدام گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد تبدیل به احسن ملک خود در منطقه ها بالاتر را دارند.

در واقع افزایش شدید اجاره بها باعث شده است این افراد فاصله قدرت خرید خود با بهای آپارتمان تازه را به وسیله مبلغ رهن جبران نمایند. این در حالی است که این اقدام آن ها از سوی دیگر تقاضای تازه را به بازار اجاره افزوده است. عمده این افراد واحد مسکونی قبلی خود را که به فروش رسانده اند، برای دست کم یک سال از مالک تازه اجاره نموده اند. حتی ممکن است در بعضی موارد خریداران نیز در این معاملات افرادی باشند که به علت کمبود نقدینگی و ضعف قدرت خرید، حاضر به رهن آپارتمان برای مدت زمان معین به مالک قبلی باشند تا از این طریق، فعلا با بهای کمتری بتوانند آپارتمان مورد نظر خود را خریداری نمایند. این شکل از معاملات ملکی در هفته ها و روز های اخیر در بازار مسکن رواج یافته است.

منبع: فرارو

به "عرضه وتقاضای خاص در بازار اجاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه وتقاضای خاص در بازار اجاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید